ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების -‘’სტატუსი’’ და "ორგანიზაციული ავტონომია''[ქარტიის შესაბამისად]
სარჩევი:
ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების -‘’სტატუსი’’ [ქარტიის შესაბამისად]
„წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ მიერ „აღმასრულებელი ორგანოს’’ უფლებამოსილების „შეწყვეტის’’ საკითხი.
„ადგილობრივი თვითმმართველობის’’“ორგანიზაციული ავტონომია’’
ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების -‘’სტატუსი’’ [ქარტიის შესაბამისად]
·
„ქარტიის’’ თანახმად „ადგილობრივი თვითმმარტველობის’’ განხორციელება
ხდება ან “საბჭოების’’ ან „ასამბლეების ‘’ მიერ [ანუ „წარმომადგენლობითი ორგანოების’’ მიერ ]
·
ხოლო ეს „საბჭოები’’ [„ასამბლეები’’]
[ანუ „წარმომადგენლობითი ორგანოები] შედგებიან ა)თავისუფალი,ბ)ფარული,
გ)პირდაპირი,დ)თანასწორი და ე)საყოველთაო არჩევნებით არჩეული „წევრებისგან’’
·
ამასთან,„საბჭოებს’’ [„ასამბლეებს’’] „შიძლება გააჩნდეთ’’ მათ წიმაშე პასუხისმგებელი „აღმასრულებელი ორგანოები’’
ხ
·
„წარმომადგენლობითი ორგანო’’ არის „ადგილობრივი თვითმმართველობის’’
–„უმაღლესი’’[!] ორგანო
·
„წარმომადგენლობითი ორგანო’’ ა) უზრუნველყოფს ადგილობრივი პოლიტიკის
განსაზღვრას და ბ)ახდენს ამ ადგილობრივი პოლიტიკის განხორციელებაზე
ზედამხედველობას
·
ანუ „წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ გააჩნია „ადგილობრივი პოლიტიკის’’ „განსაზღვრის’’
და „ზედამხედველობის’’ უფლებამოსილებები
·
„წარმომადგენლობითი ორგანოს’’
უფლებამოსილებებში უპირველეს ყოვლისა იგულისხმება: ა)ადგილობრივი ბიუჯეტის და ადგილობრივი გადასახადების დამტკიცება,ბ)აღმასრულებელი
ორგანოების ანგარიშების მოსმენა,გ)ნორმატიული აქტების მიღება დ)“სივრცითი განვითარების
გეგმების’’ დამტკიცება
ეს უფლებამოსილებები
„ექსკლუზიურად’’ „წარმომადგენლობით ორგანოს’’ უნდა ეკუთვნოდეს,მათი „დელეგირება’’ დაუშვებელია
ხ
·
„აღმასრულებელი ორგანოების’’ სტატუსზე საუბრისას „ქარტია’’ იყენებს სიტყვებს-„შეიძლება არსებობდეს’’ და „მათ წინაშე[ანუ „წარმომადგენლობით ორგანოთა წინაშე] პასუხისმგებელი’’
·
„შეიძლება არსებობდეს’’ გამოყენებით
„ქარტია’’ „დასაშვებად’’ აცხადებს „ადგილობრივი თვიტმმართველობის’’ „ორგანიზაციული
მოწყობის’’ –„მონისტურ’’ მოდელს
·
ხოლო სიტყვებით „მათ წინაშე[ანუ
„წარმომადგენლობით ორგანოთა წინაშე] პასუხისმგებელი’’ განსაზღვრავს „აღმასრულებელი ორგანოს’’ პასუხისმგებლობას „წარმომადგენლობითი
ორგანოს ‘’ წინაშე
„ადგილობრივი თვითმმართველობის ‘’ „აღმასრულებელი ორგანოს’’ „წარმომადგენლობითი ორგანოს ‘’ წინაშე -პასუხისმგებლობის პრინციპი
·
„ადგილობრივი თვითმმართველობის ‘’ „აღმასრულებელი ორგანოს’’ „წარმომადგენლობითი ორგანოს ‘’ წინაშე -პასუხისმგებლობის
პრინციპი გულისხმობს „ისეთი პროცედურების და მექანიზმების განვითარებას
,რომლებიც “აღმასრულებელ ორგანოზე’’ „რეგულარული და ეფექტური ზემოქმედების შესაძლებლობას’’
ქმნის’’
·
ამასთან,„აღმასრულებელი ორგანოს’’
„წარმომადგენლობითი ორგანოს ‘’ წინაშე
-პასუხისმგებლობის პრინციპი არ ნიშნავს „წარმომადგენლობითი
ორგანოს’’ მიერ „აღმასრულებელი ორგანოს’’ „დაშლის’’
თუ „დათხოვნის’’ უფლებამოსილების აუცილებლად არსებობას.
თუმცა, ქარტიის თანახმად „აღმასრულებელი
ორგანოს „დაშლის’’ თუ „დათხოვნის’’ უფლებამოსილება
„წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ აუცილებლად უნდა გააჩნდეს,როცა“აღმასრულებელი ორგანო’’ ცენტრალური ხელისუფლების მიერ ინიშნება.
რას ნიშნავს „წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ “აღმასრულებელ ორგანოზე’’ „რეგულარული და ეფექტური ზედამხედველობა’’ ?
·
“აღმასრულებელ ორგანოზე’’
„რეგულარული და ეფექტური ზედამხედველობა’’ მოიტხოვს“წარმომადგენლობითი
ორგანოს’’ და მისი „წევრების’’ აღჭურვას სათანადო „საზედამხედველო უფლებამოსილებებით’’
·
„ქარტიის’’ თანახმად „წარმომადგენლობითი
ორგანოს’’ წევრებს უფლება უნდა ჰქონდეთ „აღმასრულებელ ორგანოს’’ და მის „თანამდებობის პირებს’’ : ა) ზეპირი და წეილობითი
შეკიტხვები დაუვან,ბ)მოიწვიონ“წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ რიგგარეშე სხდომა გ)“წარმომადგენლობითი
ორგანოს’’ სხდომის „დღის წესრიგში’’ საკიტხების შეტანის ინიციატივით გამოვიდნენ და
სხვა.
ხ
·
„საზედამხედველო უფლებამოსილებების’’ გამხორციელების მხრივ განსაკუთრებული
ყურადღება უნდა მიექცეს „ოპოზიციის წარმომადგენლებისთვის’’
საზედამხედველო მექანიზმების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფას.
·
„ოპოზიციის წარმომადგენლებისთვის’’ „საზედამხედველო მექანიზმების ‘’ხელმისაწვდომობია
უზრუნველყოფილია თუკი „საზედამხედველო პროცედურების’’
ინიცირებისთვის და განხორციელებისათვის „წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ წევრების „მცირე რაოდენობის’’ მხარდაჭერა საკმარისია
ან/და როცა „საზედამხედველო უფლებამოსილებები’’ „წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ „ცალკეულ
წევრებსაც’’ კი აქვთ მინიჭებული
·
ამრიგად, ქარტიის მიხედვით,„ოპოზიციის წარმომადგენლებისთვის’’[ანუ „წარმომადგელობითი ორგანოს’’ წევრთა
ნახევარზე ნაკლებისთვის] ხელმისაწვდომი უნდა
იყოს მერის საქმიანობის შესახებ
ა)რიგგარეშე „ანგარიშის’’ წარდგენის ,ბ)“წერილობითი’’ შეკიტხვის დასმის ,გ)წარმომადგენლობითი
ორგანოს რიგგარეშე სხდომის მოწვევის დ)სხდონაზე განსახილველი საკითხების ინიცირების-
პროცედურები
ხ
·
ყურადღება: „მერის პასუხისმგებლობის’’ ამ მექანიზმების არსებობა არ ნიშნავს“პოლიტიკური კრიზისების წარმოშობის საფრთხის
გაუთვალისწინებლობას’’
·
რეკომენდირებულია[ევროპიდან] ,რომ „კანონმდებელმა’’ განსაზღვროს „მერსა’’ და „წარმომადგენლობით
ორგანოს’’ შორის „შესაძლო კონფლიქტების’’ გადაჭრის ეფექტური მექანიზმები
·
მაგ. „მერსა’’ და „წარმომადგენლობით
ორგანოს’’ შორის „კონფლიქტის’’ წარმოშობის რისკები შემცირდება,თუკი „მერი’’ და „წარმომადგენლობითი ორგანო’’ –„ერთად’’
აირჩევა.
რადგან,ამ დროს დიდია
იმის ალბათობა,რომ „წარმომადგენლობით’’ ორგანოსი „მერს’’ შედარებით „მყარი მხარდაჭერა’’
ჰქონდეს[ვინაიდან,“ამომრჩევლები’’,როგორც წესი,ერთი და იმავე პოლიტიკური სუბიექტის [პარტიის] სასარგებლოდ აკეთებენ არჩევანს]
ხ
·
კიდევ ერთი სპეციალური რეკომენდაციაა,რომ “პირდაპირ არჩეულ’’ „მერს’’ დაუწესდეს ვალდებულება
თავისი უფლებამოსილების დასაწყისში „წარმომადგენლობით ორგანოს’’ წარუდგინოს
თავის „საქმიანობის პროგრამა’’.,რომლის
„შესრულებაზეც’’ პასუხისმგებლობას აიღებს[!]
·
ამით გაჩნდება „შესაძლებლობა’’,რომ „მერის საქმიანობის’’ შეფასებისას მისი
„პოლიტიკური პასუხისმგებლობის’’ ფარგლები მკაფიო,ნაკლებად პოპულისტურ და შედარებით
„ობიექტურ’’ კრიტერიუმებს დაეფუძნოს.
„წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ მიერ „აღმასრულებელი ორგანოს’’ უფლებამოსილების „შეწყვეტის’’ საკითხი.
·
„წარმომადგენლობიტ ორგანოს’’ უნდა ჰქონდეს შესაძლებლობა „აღმასრულებელი
ორგანოს’’[მისი თანამდებობის პირების] „პოლიტიკური
პასუხისმგებლობის’’ საკითხი დასვას
·
„პოლიტიკური პასუხისმგებლობის’’
საკითხი დასმა
შესაძლებელია „აღმასრულებელი ორგანოს’’ თანამდებობის პირის[მაგ. მერის] ვადამდე თანამდებობიდან
გადაყენებით დასრულდეს
·
„მერის’’ პასუხისმგებლობის საკიტხის „ინიცირების
უფლება’’ შესაძლებელია „ადგილობრივი მოსახლეობისგანაც’’ გაჩნდეს.
ხ
·
რეკომენდაციაა,რომ“როდესაც მერი „პირდაპირი წესით’’
არის არჩეული ,ნებისმიერი გადაწყვეტილება
მისი „გადაყენების’’ შესახებ ადგილობრივი მოსახლეობის მიერ „დადასტურდეს’’
[ეს საკითხი უფრო
ვრცლად იხ.სახელმძღვანელოს 280-ე 21 გვერდები]
„ადილობრივი თვითმმართველობის ‘’“ორგანიზაციული მოწყობის’’ რომელ მოდელს ანიჭებს „ქარტია’’ უპირატესობას ?
·
„ქარტია’’ განამტკიცებს მიდგომას,რომ „ადგილობრივი თვითმმართველობის’’
პრინციპის რეალიზების ერთ-ერთი აუცილებელი
პირობაა „პირდაპირი
წესით’’ და „დემოკრატიული საარჩევნო პრინციპების დაცვით’’ არჩეული-
„წარმომადგენლობითი ორგანოს’’ არსებობა
·
ამასთან,მიუხედავად იმისა,რომ“მერის’’ „პირდაპირი წესით’’ არჩევის შესახებ
ის პირდაპირ მითითებას არ შეიცავს,“ქარტიის განმარტებითი ანგარიშის კომენტარები ’’
და „კონგრესის პრაქტიკა’’ მკაფიოდ განსაზღვრავს,რომ „მერის’’
„პირდაპირი წესით
‘’ არჩევა „სრულად შეესაბამება
ქარტიის სულისკვეთებას’’
ხ
·
„ქარტია’’ უპირატესობას არ ანიჭებს „ადგილობრივი თვითმმარტველობის’’ „ორგანიზაციული
მოწყობის’’ რომელიმე „მოდელს’’ და აღმიშნულ საკითხს „ქარტიის’’ ხელმომწეი სახელმწიფოების
დისკრეციაში ტოვებს.
·
მთავარია „ადგილობრივი თვითმმარტველობის’’ „ორგანიზაციული მოწყობის’’ რეგულირებისას „ზემოტ აღწერილი მოთხოვმების’’ გათვალისწინება
ხ
·
ამასთან,საყურადღებოა კონგრესის 2004 წლის №151 რეკომენდაციები.აღნიშნული დოკუმენტი
ითვალისწინებს განმარტებებს „პირდაპირ არჩეული მერის’’
„უპირატესობებზე“ და „გამოწვევებზე“ [ამ საკითხზე
იხ. სახელმძღვანელო გვ.282-ე]
„ადგილობრივი თვითმმართველობის’’“ორგანიზაციული ავტონომია’’
·
„ქარტიის’’ მე-6 მუხლის 1-ლი პუნქტის შესაბამისად:
„უფრო ზოგადი საკანონმდებლო დებულებების
დარღვევის გარეშე,“ადგილობრივი ხელისუფლებები’’ უფლებამოსილი
იქნებიან განსაზღვრონ „საკუთარი’’ შიდა ადმინისტრაციული სტრუქტურები,იმისატვის
,რომ მოხდეს მათი მისადაგება ადგილობრივ საჭიროებებტან და უზრუნველყოფილი იქნეს ეფექტური
მართვა’’
·
„ქარტიის’’ მე-6 მუხლის 1-ლი პუნქტი „ადგილობრივი
თვითმმართველობის’’ „ორგანიზაციული ავტონომიის’’
-გარანტიაა
·
„ადგილობრივი თვითმმართველობის’’ „ორგანიზაციული ავტონომია’’- „ადგილობრივი თვითმმართველობის ავტონომიის’’ ერთ-ერთი ელემენტია
·
„ორგანიზაციული
ავტონომია’’-აბსოლუტურად დაცული არ არის .
ამაზე
მიუთითებს სიტყვები „უფრო ზოგადი საკანონმდებლო
დებულებების დარღვევის გარეშე’’
ანუ
„ქრტია’’ უშვებს შესაძლებლობას,რომ „ადგილობრივი თვითმმართველობის
შიდაორგანიზაციული სტრუქტურა’’ გარკვეულ ფარგლებში „კანონით’’ განისაზღვროს[ყურადღება:
„კანონით’’ ადგილობრივი თვითმმართველობის შიდაორგანიზაციული
სტრუქტურის მხოლოდ „ზოგადი საკანონმდებლო
დებულებები’’ შეიძლება დადგინდეს. ადგილობრივ ხელისუფლებას უნდა ჰქონდეს საკმარისი
დისკრეცია საკუტარი „ორგანიზაციული სტრუქტურა’’ ადგილობრივ პირობებს და საჭიროებებს
თავად მოარგოს ]
ხ
·
„ქარტიის განმარტებითი ანგარიშის კომენტარების’’ მიხედვით ადგილობრივი
ხელისუფლების „ორგანიზაციული დისკრეცია’’
უნდა მოიცავდეს:
ა)“დეპარტამენრების“
, „სამსახურების’’
და ა.შ. ,ასევე „ტერიტორიული ორგანოების“ განსაზღვრის შესაძლებლობას და ბ) „საჯარო მომსახურების ფორმების’’
თავისუფალი არჩევანის გაკეთების შესაძლებლობას
მაგ. მუნიციპალიტეტმა’’
„დამოუკიდებლად’’ უნდა გადაწყვიტოს: ა) თუ რა „სტრუქტურული ერთეულები’’ შეიქმნება
„მერიასა’’ და „მუნიციპალიტეტის დასახლებებსი’’,ბ)როგორი
იქნება „მათი’’ შიდა სტრუქტურა გ)რა „კომისიები’’ ჩამოყალიბდება მუნიციპალიტეტის „წარმომადგენლობით
ორგანოში’’[საკრებულოში] დ) როგორ მოხდება სხვადასხვა მომსახურების ადგილობრივი[მუნიციპალიტეტის] მოსახლეობისთვის
მიწოდება[უშუალოდ მერიის სტრუქტურული ერტეულების საშუალებით ,თუ მუნიციპალიტეტის მიერ
დაფუძნებული იურიდიული პირების დახმარებით,თუ სხვა მუმიციპლიტეტებთან თანამშრომლობით]
ხ
·
„ადგილობრივი თვითმმართველობის’’ „ორგანიზაციული ავტონოომიის[დამოუკიდებლობის]
ფარგლებში შედის აგრეთვე „ადგილობრივი თვიტმმართვლობის
ორგანოებში ‘’ „დასაქმებული’’ „ადამიანური რესურსის’’ მართვაც
·
„ადგილობრივი თვიტმმართვლობის ორგანოებში ‘’ „დასაქმებული’’ „ადამიანური
რესურსის’’ მართვა მოიცავს: ა)“თანამდებობაზე დანიშვნის’’ ბ)“დისციპლინარული პასუხისმგებლობის’’გ)“მივლინების’’დ)“პროფესიული
განვითარების’’ საკითხების „დამოუკიდებლად’’
გადაწყვეტის უფლებას.
·
„ქარტიის’’ მე-6 მუხლის თანახმად:
„ადგილობრივ ხელისუფლებაში
დასაქმებულების სამსახურის პირობები უნდა იძლეოდეს დამსახურების და კომპეტენტურობის
გათვალისწინებით მაღალკვალიფიციური პერსონალის დაქირავების საშუალებას;ამ მხრივ უზრუნველყოფილი
იქნება ტრენინგისშესაძლებლობები,ანაზღაურება სამსახურებრივი დაწინაურების პერსპექტივები’’.
„წარმომადგენლობით ორგანოში’’ არჩეული „წარმომადგენლების’’ -ა)“სტატუსი’’ და ბ)„საქმიანობის გარანტიები’’
·
„ქარტიის’’ მე-7 მუხლის 1-ლი პუნქტის შესაბამისად:
„ადგილობრივი
არჩეული „წარმომადგენლების’’[იგულისხმება „წარმომადგენლობითი ორგანოს’’[საკრებულოს] წევრები]
„სამახურებრივი[სამუშაო] პირობები’’ უზრუნველყოფს
მათი „ფუნქციების თავისუფლად განხორციელებას’’
·
„ქარტიის’’ ეს მე-7 მუხლის 1-ლი პუნქტი ა) განამტკიცებს „არჩეული წარმომადგენლების’’ ე.წ.
„თავისუფალი მანდატის’’ პრინციპს და ბ)
ადგენს მათი საქმიანობის სათანადო „ფინანსური
უზრუნველყოფის’’ გარანტიას
ხ
ა) „თავისუფალი მანდატის’’ პრინციპი
·
ყურადღება: ე.წ. „თავისუფალი მანდატის’’
პრინციპი ეხება მხოლოდ „წარმომადგენლობითი
ორგანოს’’[საბჭოს,საკრებულოს] წევრებს.[ეს პრინციპი არ ეხება „აღმასრულებელი ორგანოს
‘’ წევრებს,ასევე არ
ეხება „პირდაპირი წესით’’ არჩეულ მერს]
·
თავისუფალი მანდატის’’ პრინციპის
თანახმად „არჩეული წარმომადგენლები’’[საკრებულოს წევრები]
:
a. პასუხისმგებელნი არ
არიან მე-3 პირების წინაშე,მათ შორის არც „ამომრჩევლების’’ წინაშე.
b. არ ემორჩილებიან მე-3 პირების
ინსტრუქციებს
c. მათი „ვადამდე გამოწვევა’’
დაუშვებელია
შენიშვნა: „თავისუფალი მანდატის’’ პრინციპი ,ტრადიციულად,ვრცელდება
პარლამენტის წევრებზე,მაგრამ „ქარტია’’ ამ პრინციპს“ „წარმომადგენლობითი ორგანოს’’[საკრებულოს] წევრებზეც’’ ავრცელებს
ხ
·
„თავისუფალი მანდატის’’ პრინციპი
აგრეთვე გულისხმობს,რომ „არჩეული წარმომადგენლები’’ დაცულნი არიან “სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოების’’ მიერ მათი „უფლებამოსილების’’ „ვადის შემცირებისა“
ან „ვადამდე შეწყვეტისაგან’’ ’
·
აღნიშნული ნორმა „არჩეული წარმომადგენლის’’ დაცვის მნიშვნელოვანი გარანტიაა,თუმცა არა
აბსოლუტური,რადგან „არჩეულ წარმომადგენელს’’[საკრებულოს
წევრს] უფლებამოსილება შეიძლება ვადამდე შეუწყდეს „სისხლისამართლებრივი პასუხისმგებლობის
დაკისრების შემტხვევაში’’
ბ)
“ფუნქციების თავისუფლად განხორციელება’’
·
“ფუნქციების თავისუფლად განხორციელება’’ მოიცავს“არჩეული წარმომადგენლების’’ „სათანადო სამსახურებრივი პირობებით’’ უზრუნველყოფას,რაც“მატერიალირი
და ფინანსური პირობებით’’ უზრუნველყოფასაც მოიცავს
·
ადგილობრივ ხელისუფლებას „კანონი’’ უმდა უტოვებდეს უფლებას თავად განსაზღვროს
„სამსხურებრივი პირობები’’
·
მნიშვნელოვანია,რომ“არსათანადო ფინანსური უზრუნველყოფის გამო’’ პირები
უარს არ ამბობდნენ „აგილობრივი არჩევითი თანამდებობების’’ დაკავებაზე.
·
„ადგილობრივ ხელისუფლებას’’ მოეთხოვება,რომ „ყველა’’ „არჩეული წარმომადგენელი’’
უზრუნველყოს საკუტარი ფუნქციების განხორციელებისატვის „აუცილებელი საშუალებებით’’,აღჭურვილობიტ
და „ტექნიკური დახმარებით’’
·
დაუშვებელია „დისკრიმინაციული მოპყრობა’’ ოპოზიციური პოლიტიკური ჯგუფების
და პირების მიმართ.
ხ
·
“ფუნქციების თავისუფლად განხორციელება’’ მოიცავს „არჩეული წარმომადგენლების’’
„ტრენინგის’’ კომპონენტსაც
·
განსაკუთრებით „ახლად
არჩეული’’ პირების ტრენინგს,რომლის მიზანიც
უნდ იყოს მათი როლის,მოვალეობების,ფუნქციების და შეზღუდვების მათთვის გაცნობა
ხ
·
ასევე საჭიროა „არჩეული წარმომადგენლების’’ რეგულარული ინფორმირება [და ტრენინგი]
ა)საკანონმდებლო სიახლეების,ბ)ეთიკის ნორმების,გ)სამსახურებრივი შეუთავსებლობის ე)ანგარიშვალდებულების
ვ)გამჭვირვალობის,ზ)ღიაობის თ)ფინანსების მართვის და სხვა საკითხებში
ხ
·
“ფუნქციების თავისუფლად განხორციელება’’ ასევე მოიცავს კანონით გარანტირებულ დაცვას „სოციალური
მედიისგან’’,“პირადი ცხოვრების ხელსეუხებლობის უფლების’’ დარღვევის თავიდან აცილების
უზრუნველსაყოფად.
·
მათ შორის“სამართალდამცავი ორგანოების’’ „უკანონო’’ მოქმედებებისგან დაცვის
გარანტიას[როდესაც ადგილი აქვს „არჩეული წარმომადგენლის’’ პოლიტიკურ და შერჩევით სამართლებრივ დევნას.
ხ
·
ქარტიის მე-7 მუხლის მე-2 პუნქტში განმარტებულია
„არჩეული წარმომადგენლის’’ მიერ “ფუნქციების თავისუფლად განხორციელების’’
- „ფინანსური პირობები’’
·
მე-7 მუხლის მე-2 პუნქტში „ქარტია’’ განსაზღვრავს „არჩეული წარმომადგენლების’’
„ფინანსური’’ და „სოციალური ‘’ უზრუნველყოფის
შემდეგ 4[ოთხ] პირობას:
1) „სამუშაოს განხორციელების დროს გაწეული ხარჯების ანაზღაურებას’’[მაგ . „მივლინების’’,“ტრამსპორტირების’’,“ამომრჩეველთან
კომუნიკაციის’’ ხარჯები]
2) „შემოსავლების დაკარგვის
შემთხვევაში,მათ კომპენსირებას’[მაგ.თუ პირს „მუდმივ სამუშაო ადგილზე’’ ექვითება ხელფასი „საკრებულოს
სხდომაზე’’ ყოფნის და „სამუსაოს გაცდენის’’ გამო,უნდა მოხდეს ამ დაქვითული ხელფასის
კომპენსირება ადგილობრივი ბიუჯეტიდან]
3) „შესრულებული სამუშაოს’’
„სათანადო ანზღაურებას’’[ იგულისხმება ადდგილობრივი ხელისუფლების ორგანოში საქმიანობისას „შესაბამისი
ანაზღაურების’’ მიღების უფლება
4) „თუ „არჩეული წარმომადგენელი’’
„სრულ განაკვეტზე’’ მუშაობს,“ანაზღაურების სისტემა’’ უნდა მოიცავდეს „სოციალურ დაზღვევასაც’’[მაგ.“ჯანმრტელობის დაზღვევა’’“საპენსიო
შენატანები’’ და ა.შ.],რომელიც უნდა
დაეფუძნოს იმავე პრინციპებს,რომლებიც განსაზღვრულია „ცენტრალურ დონეზე’’ მოქმედი „არჩეული
თანამდებობის პირებისათვის’’
ხ
·
„ქარტიის განმარტებიტი ანგარისის კომენტარები’’ მიუთითებს,რომ“ადგილობრივ
ხელისუფლებას’’ უმდა ჰქონდეს „არჩეული წარმომადნლების’’ „სახელფასო პოლიტიკის’’ განსაზღვრის გარკვეული დისკრეცია.
·
მაგ. შესაძლებელია “ცენტრალურ რეგულირებას’’ დაექვემდებაროს ანაზრაურების „მინიმალური
ოდენობა’’,რომლის ფარგლებში “ადგილობრივი
ხელისუფლება’’ თავად განსაზღვრავს“სახელფასო პოლიტიკას’’
·
„ანაზღაურების ცენტრალური რეგულირების სისტემა’’ არ
უნდა უშვებდეს შესაძლებლობას ,რომ“ფინანსურად ძლიერი ხელისუფლების ორგანოები’’
უფრო
უკეთესი პირობების შეთავაზების საშუალებას ფლობდნენ,ვიდრე “ადგილობრივი ხელისუფლება’’
ხ
·
„ქარტიის’’ მე-7 მუხლის მე-3 პუნქტის თანახმად:
„ნებისმიერი ფუნქცია
ან საქმიანობა,რომელიც განიხილება,როგორც „შეუტავსებელი’’ ადგილობრივ „არჩევით თანამდებობასთან’’
განისაზღვრება „კანონით ‘’ ან “ფუნდამენტალური’’ სამართლებრივი პრინციპებით ‘’
·
„ქარტიის’’ მე-7 მუხლის მე-3 პუნქტი ეხება უკვე „არჩეულ წარმომადგენლებს’’ და არა „კანდიდატებს’’
·
„არჩევითი თანამდებობის პირების’’ „შეუთავსებლობის’’
საფუძველი შეიძლება იყოს: ან
„ინტერესტა კონფლიქტის’’ არსებობა ან „ისეთი საქმიანობა,რომელიც პირს ხელს შეუშლის საკუტარი ფუნქციების
მაღალ პროფესიულ დონეზე შესრულებაში’’
·
ხ
·
ზოგადად,“ქარტიის’’ ხელმომწერი სახელმწიფოებისტვის რეკომენდირებულია შეზღუდონ
„არჩეული წარმომადგენლების ‘’ უფლება ერთდროულად ეკავოთ „სხვა ტანამდებობა’’ „ადგილობრივ
აღმასრულებელ ორგანოში’’ ან „რეგიონალურ’’ ან „ეროვნულ’’ მტავრობაში ,ან „სახელნწიფო
თუ მუნიციპალურ კომპანიებში’’
·
აღნიშნული „პრაქტიკის არსებობა’’ ეწინააღმდეგება“კარგი მმარტველობის’’
პრინციპებს
·
ყურადღება: გამონაკლისია შემტხვევა,როდესაც ხდება „მერის თანამდებობის’’
ან „საკრებულოს წევრობის’’ შეთავსება „პარლამენტის წევრობასთან’’.[რაც საკანონმდებლო
პროცესში „ადგილობრივი ხელისუფლების პოზიციების’’ დაცვის „ძლიერ ‘’ პირობად ითვლება]
·
როგორც წესი,“ადგილობრივ დონეზე’’ „არჩეულ წარმომადგენლებს’’ არ უნდა ეკრძალებოდეთ
„პროფესიული’’ დ „ეკონომიკური’’ საქმიანობა ,ტუ ისინი ნახევარ განაკვეთზე მუშაობენ
ან მათი დატვრთვა „წარმომადგენლობით ორგანოში’’ უმნიშვნელოა.
Комментарии
Отправить комментарий