სამშენებლო სამართლებრივი ურთიერთობის მონაწილე სუბიექტები
სარჩევი
ადმინისტრაციულ წარმოებაში“ მონაწილე სუბიექტები
3.
„მშენებლობის ნებართვის მფლობელი“[სამშენებლო
კოდექსის 97-ე მუხ. ნაწ. მე-2 და ნაწ. მე-3 ,ნაწ მე-9 ]
4.კვალიფიციური სპეციალისტები [სამშენებლო კოდექსის 98-ე და 99-ე მუხლები]
6. „სხვა ადმინისტრაციული ორგანო“ [სამშენებლო კოდექსის 109-ე მუხლი]
7 დაინტერესებული პირი [სამშენებლო კოდექსის 110-ე მუხლი]
„ადმინისტრაციულ
წარმოებაში“ მონაწილე
სუბიექტები
·
სამშენებლო კოდექსი განსაზღვრავს სამშენებლო სამართლებრივი ურთიერთობის მონაწილე სუბიექტებს
და მათ უფლებამოსილებებს.
1.“მშენებლობის ნებართვის მაძიებელი’’ [სამშენებლო კოდექსის 97-ე მუხ. ნაწ. 1-ლი და ნაწ. მე-3 ნაწ. მე-7 ,ნაწ. მე-8 ]
·
მშენებლობის ნებართვის მაძიებელი არის პირი, რომელსაც განზრახული აქვს I-IV კლასის შენობა-ნაგებობის მშენებლობა და სურს „მშენებლობის ნებართვის მიღება“ ან განახორციელოს
„მშენებლობის შეტყობინება“.
·
„მიწის ნაკვეთის სამშენებლოდ გამოყენების პირობების დადგენასთან“ ან „არქიტექტურული პროექტის შეთანხმებასთან“ დაკავშირებით მშენებლობის ნებართვის მაძიებელი შეიძლება იყოს ნებისმიერი
დაინტერესებული პირი.
2.
„მესამე პირები ‘’ და მათი კერძოსამართლებრივი უფლებები[სამშენებლო კოდექსის 97-ე მუხ. ნაწ. მე-4 ,ნაწ. მე-5 ,ნაწ. მე-6 ,ნაწ. მე-8 ნაწ. მე-9 ]
·
როგორც წესი, მშენებლობის ნებართვის გაცემის
პროცესში არ ხდება მესამე პირების
კერძოსამართლებრივი უფლების შემოწმება,[ რამდენადაც ნებართვის გამცემ ორგანოს
არ აქვს კერძოსამართლებრივი საკითხების
გადაწყვეტის კომპეტენცია.]
·
გამონაკლისია შემთხვევა, როდესაც მშენებლობა დაგეგმილია „სხვა[ანუ მე-3] პირის კერძო საკუთრებაში“ ან „საერთო საკუთრებაში არსებულ’’ მიწის ნაკვეთზე ან შენობა-ნაგებობაზე.
·
ასეთ შემთხვევებში, ადმინისტრაციული წარმოების
ინტერესების გათვალისწინებით, ნებართვის მაძიებელმა დამატებით
უნდა წარადგინოს „შესაბამისი მესაკუთრის“/ „თანამესაკუთრის“ თანხმობა.[!]
[ადმინისტრაციული ორგანოს მხრიდან მე-3 პირის კერძოსამართლებრვი
უფლების შემოწმება გამომდინარეობს ადმინისტრაციული წარმოების ინტერესებიდან, რამდენადაც მშენებლობის ნებართვის გაცემის მატერიალურსამართლებრივი საფუძვლების შემოწმება და ნებართვის
გაცემა, რომელიც არ იქნება გამოყენებადი, ეწინააღმდეგება ადმინისტრაციული წარმოების ეკონომიურობისა და ეფექტიანობის პრინციპებს. ]
·
იგივე ვრცელდება „საზოგადოებრივ სივრცეში“ დაგეგმილი მშენებლობის შემთხვევაზე.
საზოგადოებრივი სივრცე არის − მიწის ნაკვეთის მომიჯნავე დარეგისტრირებული
ან დაურეგისტრირებელი სივრცე, რომელიც საზოგადოებრივი დანიშნულებით გამოიყენება, კერძოდ,
ქუჩა, გზა, მაგისტრალი, ჩიხი, ტროტუარი, გაზონი, ბაღი, სკვერი,
წყლის სარკე, ლანდშაფტურ-სარეკრეაციო ზონა, საზოგადოებრივი გზა, სერვიტუტი და სხვა,
მსგავსი სივრცე;
ხ
·
საზოგადოებრივ
სივრცეში მშენებლობის ნებართვის მაძიებელი შეიძლება იყოს დაინტერესებული
პირი, თუ მშენებლობის განხორციელების თაობაზე არსებობს საზოგადოებრივი სივრცის განკარგვაზე უფლებამოსილი ადმინისტრაციული
ორგანოს თანხმობა.
·
საზოგადოებრივ
სივრცეში მშენებლობის ნებართვის მაძიებელი
ვალდებულია, შენობა-ნაგებობის დაპ- როექტება დაუკვეთოს კვალიფიციურ სპეციალისტებს, თუ კანონმდებლობით ზუსტად არის განსაზღვრული ასეთი კვალიფიკაციის კრიტერიუმები.
·
საზოგადოებრივ
სივრცეში მშენებლობის ნებართვის მაძიებელი
პასუხისმგებელია კანონმდებლობით მისთვის დაკისრებული მოვალეობის
შეუსრულებლობის ან არაჯეროვანი
შესრულებისათვის.
3. „მშენებლობის ნებართვის
მფლობელი“[სამშენებლო კოდექსის 97-ე მუხ. ნაწ. მე-2 და ნაწ. მე-3 ,ნაწ მე-9 ]
·
„მშენებლობის ნებართვის მფლობელი“ არის პირი, რომელიც ფლობს I–IV კლასების
შენობა-ნაგებობების მშენებლობის განხორციელების უფლებას.
ხ
·
მშენებლობის ნებართვა ვრცელდება „მშენებლობის ნებართვის მფლობელი“ პირის მემკვიდრეების მიმართაც, რაც ნიშ-ნავს იმას, რომ „ნებართვა’’
არ კარგავს ძალას მშენებლობით
დაინტერესებული სუ- ბიექტის შეცვლით.
ხ
·
„მშენებლობის ნებართვის მფლობელის’’
შეცვლის შემთხვევაში, შესაბამისად, ინფორმირებულ უნდა
იქნეს ნებართვის
გამცემი ად- მინისტრაციული ორგანო. ასეთ შემთხვევაში შესაბამისი ცვლილება შედის მშენებლობის ნებართვაში [ იხ. სდასსკ-ის 97-ე მუხლის მე-2 ნაწილი].
·
.ეს გამომდინარეობს იქიდან, რომ მშენებლო- ბის ნებართვა არ არის განმცხადებელზე მიბმული, არამედ უკავშირდება მიწის ნაკვეთს,
შესაბამისად, განზრახულ სამშენებლო საქმიანობას.
·
მიწის ნაკვეთის გაყიდვის შემთხვევაში ამ ნაკვეთზე
გაცემული მშენებლობის ნე- ბართვა არ კარგავს ძალას, უფრო მეტიც, ნებართვიდან გამომდინარე ვალ- დებულებები გადადის ახალ მესაკუთრეზე.
4.კვალიფიციური სპეციალისტები [სამშენებლო კოდექსის 98-ე და 99-ე მუხლები]
·
იმის გათვალისწინებით, რომ მშენებლობის ნებართვის მოპოვების მიზნით ადმინისტრაციულ ორგანოში წარდგენილ უნდა იქნეს გარკვეული დოკუ-მენტები, რომლებზე დაყრდნობითაც მიიღება გადაწყვეტილება, სამშენებ- ლო კოდექსი ადგენს სანებართვო დოკუმენტაციის შედგენაზე უფლებამოსილ პირს.[ იხ სამშენებლო კოდექსის 98-ე მუხლი]
·
მაშინ, როდესაც I კლასის შენობა-ნაგებობის „მშენებლობის შეტყობინებაზე“ თანდართული დოკუმენტაციის მომზადების უფლება აქვს ნებისმიერ პირს, რომელიც ვალდებულია, უზრუნველყოს შეტყობინებაზე თანდართული დოკუმენტაციის კანონმდებლობის მოთხოვნათა შესაბამისად შედგენა,
·
II, III და IV კლასების შენობა-ნაგებობის არქიტექტურული ესკიზის/პროექტის, კონსტრუქციული ან/და ტექნოლოგიური სქემის ან/და მათი ნაწილების შე- მუშავების უფლება აქვს, შესაბამისად, არქიტექტორსა
და ინჟინერ-კონსტრუქტორს, რომელთაც ეკისრებათ პასუხისმგებლობა მათ მიერ შედგენილი დოკუმენტის
სისწორესა და მის ტექნიკურ რეგლამენტებთან შესაბამისობაზე.
·
კანონმდებლის მიერ პასუხისმგებლობის გადატანა აღნიშნულ
პირებზე გამომდინარეობს იქიდან, რომ დოკუმენტების შედგენა დაკავშირებულია შესაბამის პროფესიულ
ცოდნასთან. ადმინისტრაციული წარმოების ეფექტიანობისა და
ეკონომიურობის პრინციპის გათვალისწინებით, აუცი- ლებელი ხდება
პასუხისმგებლობის გადანაწილება ნებართვის მაძიებელსა და ნებართვის გამცემ ორგანოს შორის.
ხ
ყურადღება:
მშენებლობის ნებართვის გაცემის მიზნით ჩატარებულ ადმინისტრაციულ წარმოებაში მონაწილეობს
სანებართვო დოკუმენტაციის საექსპერტო შეფასებაზე უფლებამოსილი პირი[ სამშენებლო კოდექსის 99-ე მუხლი]
, რომელიც გასცემს შესაბამის
საექსპერტო დასკვნებს, ხოლო, საჭიროების შემთხვევაში, რეკომენდაციას, რომელიც აუცილებელია საპროექტო და სამშენებლო საქმიანობასთან დაკავშირებუ- ლი
რისკების მინიმალიზაციისათვის. [სამშენებლო საქმიანობაში საექსპერტო შეფასების მიზანი, სფერო და სახეები იხ.255-ე დადგენილების 21-ე მუხლში.]
ხ
·
საექსპერტო შეფასება არის საჯაროსამართლებრივი ფუნქცია, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად სახელმწიფოსგან დელეგირებული უფლე-
ბამოსილების საფუძველზე
ხორციელდება ინსპექტირების აკრედიტებული ორგანოს მიერ ამ კოდექსისა და საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღ-
ვრულ შემთხვევებში და წესით.
·
საკითხისადმი ამგვარი მიდგომა გამომდი- ნარეობს მიუკერძოებელი და კვალიფიციური გადაწყვეტილების მიღების ინტერესებიდან.
·
ინსპექტირების
აკრედიტებული ორგანო არის შესაბამისი
დაზღვევის
მქონე პირი, რომელსაც აქვს შესაბამისი კომპეტენცია კონკრე- ტული საკითხის გადასაწყვეტად, რაც დადასტურებულია შესაბამისი უფ-ლებამოსილი ორგანოს
მიერ.
·
საექსპერტო დასკვნა მზადდება „ინტერესთა შეუთავსებლობის თავიდან
აცილების“ პრინციპის გათვალისწინებით.
·
ნებართვის მაძიებელი ვალდებულია, ინსპექტირების აკრედიტებულ ორგანოს აუნაზღაუროს საექსპერტო
მომსახურებისათვის
განსაზღვრული თანხა იმ შემთხვევაშიც, როცა საექსპერტო დასკვნა არის უარყოფითი.
6.
„სხვა ადმინისტრაციული ორგანო“ [სამშენებლო კოდექსის 109-ე მუხლი]
·
მშენებლობის ნებართვის გაცემასთან დაკავშირებით, ადმინისტრაციულ წარმოებაში მშენებლობის ნებართვის გაცემაზე უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს გარდა,
მონაწილეობს სხვა ადმინისტრაციული
ორგანო, რომელიც, „მშენებლობის ნებართვის გამცემი
ორგანოს“ გადაწყვეტილებით,
საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 84-ე მუხლით დადგენილ
ვადაში ერთვება ა)„მიწის ნაკვეთის
სამშენებლოდ გამოყენების პირობების დამტკიცებასთან“ ან/და ბ)„არქიტექტურული პროექტის შეთანხმებასთან“ დაკავშირებულ
ადმინისტრაციულ წარმოებაში.
·
„სხვა“
ადმინისტრაციული ორგანო, „მიწის ნაკვეთის სამშენებლოდ გამოყენე- ბის პირობების დამტკიცების თაობაზე“ დასმულ საკითხთან დაკავშირებით,
გადაწყვეტილებას იღებს განცხადების წარდგენიდან არაუგვიანეს 20 სამუ- შაო დღისა, რომელსაც 2 სამუშაო დღის ვადაში წარუდგენს მშენებლობის
ნებართვის გამცემ ადმინისტრაციულ ორგანოს.
·
ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 84-ე მუხლით დადგენილ
ვადა არ შედის სამშენებლო
კოდექსის 104-ე მუხლის
მე-2 ნაწილით
განსაზღვრულ ვადაში.
ხ
·
„სხვა“ ადმინისტრაციული ორგანო 10 სამუშაო დღის ვადაში შეისწავლის „არქიტექტურული პროექტის“ შესაბამისობას „მიწის ნაკვეთის სამშენებლოდ გამოყენების პირობებთან“ და ამზადებს შესაბამის დასკვნას, რომელიც 2 სამუშაო დღის ვადაში წარედგინება ნებართვის გამცემ ადმინისტრაციულ ორგანოს.
·
ეს ვადა არ შედის სამშენებლო კოდექსის 107-ე მუხლის
მე-3 და 108-ე
მუხლების მე-3 ნაწილით
განსაზღვრულ ვადაში.
7 დაინტერესებული პირი [სამშენებლო კოდექსის 110-ე მუხლი]
·
მშენებლობის ნებართვის გაცემასთან დაკავშირებით ადმინისტრაციულ წარმოებაში დაინტერესებული
პირის დროული ინფორმირების
მიზნით, მშენებლობის ნებართვის
გაცემის ცალკეული
სტადიის (ასეთის არსებობის შემთხვევაში)
დაწყების თაობაზე საინფორმაციო დაფა განთავსებულ უნდა იქნეს ადმინისტრაციული წარმოების დაწყებამდე 3 კალენდარული დღით
ადრე.
·
თუ დაგეგმილი მშენებლობით მოსალოდნელია დაინტერესებული
პირის სამართლებრივი მდგომარეობის გაუარესება, ადმინისტრაციულ წარმოებაში მის ჩაბმასთან დაკავშირებით გამოყენებულ უნდა იქნეს საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 95-ე
მუხლით დადგენილი წესი.
·
ადმინისტრაციული ორგანო ვალდებულია, დაინტერესებულ პირს გონივრულ ვადაში მისცეს შესაძლებლობა, გაეცნოს „მშენებლობის
დეტალური შეტყობინების’’ საფუძველზე წარმოდგენილ დოკუმენტაციას.
·
დაინტერესებულ პირს
უფლება აქვს, წარადგინოს მტკიცებულებები, აგრეთვე შუამდგომლობები საქმის გარემოებათა
გამოკვლევის თხოვნით, საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 98-ე მუხლის მოთხოვნათა შესაბამისად.
Комментарии
Отправить комментарий