მუნიციპალტეტის აღმასრულებელი ორგანო- "მერი'' ; "მერია'' და "მერიის თანამდებობის პირები'' ;"მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტები''[48-ე-62-ე მუხლები]
სარჩევი:
მუნიციპალიტეტის აღმასრულებელი ორგანო- „მერი’’[მუხ.48-ე]
„მერისთვის’’ „უნდობლობის’’ გამოცხადება [მუხ.51-ე]
„მერისთვის’’ „უნდობლობის გამოცხადება’’ „ამომრჩევლების ‘’ მიერ
„მერისთვის’’ „უნდობლობის გამოცხადება’’ „საკრებულოს წევრების მიერ’’
მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების „დაუშვებლობა’’
„მერიის’’ „თანამდებობის პირები’’[მუხ.52-ე]
„მერიის’’ „თანამდებობის პირთა’’ და „სხვა მოსამსახურეთა’’ –„თანამდებობრივი სარგოები
„მერის’’ უფლებამოსილება [მუხ.54-ე]
ა) მერის უფლებამოსილება „მერიის ორგანიზაციული საქმიანობის სფეროში ‘’:
ბ) მერის უფლებამოსილება „მუნიციპალიტეტის საკრებულოსთან ურთიერთობის სფეროში’’:
გ) მერის უფლებამოსილება „ საფინანსო-საბიუჯეტო სფეროში“:
დ)მერის უფლებამოსილება „მუნიციპალიტეტის ქონების’’ „მართვისა’’ და „განკარგვის’’ სფეროში :
„მერის’’ „წარნომადგენელი’’ „მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ ერთეულში’’[ 54-ე მუხ. მე-3 ნაწ]
„მერის’’ „თანამდებობრივი შეუთავსებლობა’’[მუხ.55-ე]
მერის „უფლებამოსილების’’ „შეჩერების’’ „შეწყვეტის’’ საფუძვლები
მერის უფლებამოსილების „შეჩერების’’ საფუძველი [56-ე მუხ. ნაწ. 1-ლი]:
მერის უფლებამოსილების „შეწყვეტის “ საფუძველი: [მუხ.56-ე ნაწ. მე-2]
მერის უფლებამოსილების „შეჩერების“ –„ვადა’’[მუხ.56-ე ნაწ. მე-3]
„მერის’’ „უფლებამოსილების’’ შეჩერების/შეწყვეტის მომენტი[56-ე მუხლის მე-4 ნაწ.]
„უფლებამოსილება’’ „შეჩერებული’’ ან“შეყვეტილი’’ „მერის’’ მოვალეობის შესრულება[მუხ. 56-ე ნაწ მე-5]
„ახალარჩეული მერის’’ უფლებამოსილების ვადა [მუხ. 56-ე ნაწ მე-8]
მუნიციპალიტეტის ორგანოების „მორიგი არჩევნების’’ წელს
„მერის რიგგარეშე’’ არჩევნები არ ჩატარდება [მუხ. 56-ე ნაწ. მე-10]
„მერის’’ „პირველი მოადგილე’’ და „მოადგილეები’’[მუხ. 57-ე]
მერის პირველი მოადგილისა და მოადგილის „თანამდებობრივი შეუთავსებლობის’’ საკითხი[მუხ.58-ე]
მერიის „თანამდებობის პირების’’ „უფლებამოსილებების ’’ „შეჩერება’’ და „შეწყვეტა’’[მუხ. 59-ე]
„მერიის’’ „სტრუქტურული ერთეულის’’ ხელმძღვანელი [მუ. მე-60-ე]
მუნიციპალიტეტის „ადდმინისტრაციულ-სამართლებრივი ატების’’ – „გასაჩივრება’’ [მუხ.62-ე]
მუნიციპალიტეტის აღმასრულებელი ორგანო- „მერი’’[მუხ.48-ე]
·
ა)„მუნიციპალიტეტის აღმასრულებელი
ორგანო’’ და
ბ)„მუნიციპალიტეტის უმაღლესი თანამდებობის
პირი’’ არის- მერი.
·
მერი ა)“წარმოადგენს’’ მუნიციპალიტეტს, ბ)“უზრუნველყოფს’’ „მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილებების’’ განხორციელებასა
და “მუნიციპალიტეტის წარმომადგენლობითი ორგანოს’’[საკრებულოს]
გადაწყვეტილებების აღსრულებას [„ადგილობრივი თვითმმარტველობის კოდექსის’’
, „საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებისა’’ და „შესაბამისი
მუნიციპალიტეტის ნორმატიული აქტების“ შესაბამისად].[ მუხ.48-ე ნაწ. 1-ლი]
ხ
·
მერი „ანგარიშვალდებულია’’ -ა)“ მუნიციპალიტეტის
საკრებულოს’’ და ბ)“მოსახლეობის’’
წინაშე.
„მერის’’ არჩევა [მუხ. 49-ე]
·
„მორიგ არჩევნებში’’ მერი აირჩევა 4 წლის ვადით,
·
ხოლო „რიგგარეშე არჩევნებში’’ მერი აირჩევა − „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს უფლებამოსილების’’ დარჩენილი
ვადით,
·
მერი აირჩევა „პირდაპირი არჩევნებით’’,
[საყოველთაო, თანასწორი საარჩევნო უფლების საფუძველზე], „ფარული კენჭისყრით’’, საქართველოს ორგანული კანონით „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“
დადგენილი წესით.
·
ხ
·
მერად შეიძლება აირჩეს საარჩევნო უფლების მქონე საქართველოს მოქალაქე
25 წლის ასაკიდან, რომელსაც საქართველოში უცხოვრია 6 თვეს მაინც.
ხ
„მერია’’ [მუხ.50-ე]
·
„მერია“ არის „მუნიციპალიტეტის აღმასრულებელი ორგანოსადმი’’[ანუ „მერისადმი’’] დაქვემდებარებული „დაწესებულება’’, რომელიც უზრუნველყოფს „მერის
უფლებამოსილების’’ განხორციელებას.
·
„მერიას’’ ხელმძღვანელობს „მერი’’.
·
„მერია’’ შედგება „სტრუქტურული ერთეულებისგან’ [!]’.
·
„მერიის’’ „ სტრუქტურული ერთეული’’
[ შესაბამისი „დებულებით’’ განსაზღვრული უფლებამოსილების
ფარგლებში]უზრუნველყოფს ა)„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს’’
და ბ)„მერის’’ დავალებების
შესრულებას.
·
„მერიის’’ „სტრუქტურულ ერთეულს’’ შეიძლება ჰქონდეს „ქვედანაყოფები’’ [!], რომლებიც „განისაზღვრება’’ „მერიის’’ „შესაბამისი სტრუქტურული ერთეულის’’ „დებულებითა’’ და „საშტატო ნუსხით’’.]
„მერისთვის’’ „უნდობლობის’’ გამოცხადება [მუხ.51-ე]
·
მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების პროცედურის ინიციირების საფუძველია
ა)მუნიციპალიტეტის საკრებულოს „სიითი შემადგენლობის
ნახევარზე მეტის“ ან
ბ)მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე რეგისტრირებულ
ამომრჩეველთა საერთო რაოდენობის არანაკლებ 20 პროცენტის „წერილობითი ინიციატივა’’ -„მერისთვის უნდობლობის
გამოცხადების შესახებ’’.[მუხ.51-ე ნაწ. 1-ლი]
ხ
„მერისთვის’’ „უნდობლობის გამოცხადება’’ „ამომრჩევლების ‘’ მიერ
·
თუ „მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების
შესახებ’’ „ინიციატივა’’
„ამომრჩევლებს’’ ეკუთვნით, იქმნება „საინიციატივო ჯგუფი’’ არანაკლებ 10 წევრის შემადგენლობით.
·
„საინიციატივო ჯგუფის’’ სიაში მითითებული უნდა იყოს მისი თითოეული წევრის ა)სახელი, ბ)გვარი, გ)საცხოვრებელი ადგილი
და დ) რეგისტრაციის ადგილი.
·
მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების შესახებ „ინიციატივა’’ „საინიციატივო
ჯგუფმა’’ „კონკრეტულად’’
უნდა ჩამოაყალიბოს.
შესაბამისი „ინიციატივის’’ თაობაზე „განცხადება’’[!] წარედგინება მუნიციპალიტეტის საკრებულოს. [მუხ.52-ე ნაწ.
მე-2]
ხ
·
„საინიციატივო ჯგუფის’’ „განცხადებასა’’ და „საინიციატივო
ჯგუფის შემადგენლობას’’ რეგისტრაციაში ატარებს „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს აპარატი’’, რომელიც
ამ კანონის მე-12 მუხლის მე-7 პუნქტის შესაბამისად უზრუნველყოფს ინფორმაციის საჯაროდ
გამოქვეყნებას. [მუხ.52-ე ნაწ. მე-3]
ხ
·
„საინიციატივო ჯგუფს’’ „რეგისტრაციის მოწმობა’’
ეძლევა რეგისტრაციაში გატარების შესახებ მიმართვიდან 3 სამუშაო დღის ვადაში.
·
„„საინიციატივო ჯგუფის’’ „გამცხადების’’ და „შემადგენლობის’’ რეგისტრაციაში გატარებაზე უარის თქმა’’ დასაშვებია,
თუ დარღვეულია „ადგგილობრივი თვითმმართველობის
კოდექსის’’ მოთხოვნები. [მუხ.52-ე ნაწ. მე-4]
ხ
·
„საინიციატივო ჯგუფს’’ შეუძლია „რეგისტრაციაში გატარებაზე უარის მიღებიდან 2
დღის ვადაში’’ გაასაჩივროს იგი[„უარი’’] შესაბამის რაიონულ (საქალაქო)
სასამართლოში, რომელიც საქმეს განიხილავს და გადაწყვეტილებას იღებს
5 დღის ვადაში.
·
რაიონული (საქალაქო) სასამართლოს
გადაწყვეტილება 2 დღის ვადაში შეიძლება გასაჩივრდეს სააპელაციო სასამართლოში, რომელიც გადაწყვეტილებას
იღებს 5 დღის ვადაში. სააპელაციო სასამართლოს
გადაწყვეტილება საბოლოოა და არ გასაჩივრდება.[მუხ.52-ე
ნაწ. მე-5]
ხ
·
„საინიციატივო ჯგუფი’’ ხელმოწერების შეგროვებას იწყებს „რეგისტრაციის მოწმობის“
მიღების დღიდან.
·
ხელმოწერები გროვდება „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს’’
მიერ „დადგენილი ფორმის ფურცელზე’’.
·
„ყოველ ასეთ ფურცელს’’ ხელს აწერს არაუმეტეს
50 მოქალაქისა, რომლებიც თავად წერენ
ა)სახელს, ბ)გვარს, დ)დაბადების წელს, ე)პირადობის დამადასტურებელი
მოწმობის ნომერს, ე)რეგისტრაციის ადგილს და ვ)ხელმოწერის თარიღს.
·
ზემოაღნიშნული მონაცემებით შევსებულ ყოველ ფურცელს ხელს აწერს ხელმოწერების შეგროვებისათვის პასუხისმგებელი პირი, რომელიც უთითებს „თავის
მისამართს’’.
„მისი ხელმოწერა’’
უნდა დაამოწმოს სანოტარო ბიურომ
ან „საკრებულოს აპარატის შესაბამისმა უფლებამოსილმა პირმა’’.
·
თუ საკრებულოს არ აქვს დადგენილი „შესაბამისი ფურცლის ფორმა“, „საინიციატივო ჯგუფი“ ამ პუნქტის მოთხოვნების
დაცვით უზრუნველყოფს ხელმოწერების შეგროვებას.[მუხ.52-ე ნაწ. მე-6]
ხ
·
„საინიციატივო ჯგუფი“ „განცხადების“ რეგისტრაციიდან
არაუგვიანეს 1 თვისა მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თავმჯდომარეს წარუდგენს ა)„მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების შესახებ ინიციატივის
თაობაზე განცხადებას“ და ბ)„თანდართულ
ხელმოწერებს“, რომლებითაც დასტურდება, რომ ინიციატივას
მხარს უჭერს მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე რეგისტრირებულ ამომრჩეველთა საერთო რაოდენობის
არანაკლებ 20 პროცენტისა. [მუხ.52-ე ნაწ. მე-7]
ხ
·
„ინიციატივის“ ამ მუხლის მე-7 პუნქტის შესაბამისად „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს სხდომაზე განსახილველად
წარდგენის“ ან „მის წარდგენაზე უარის თქმის“
შესახებ
გადაწყვეტილებას განცხადების რეგისტრაციიდან 15
დღის ვადაში
იღებს
საკრებულოს თავმჯდომარე.
ინიციატივის „საკრებულოს სხდომაზე განსახილველად წარდგენაზე
უარის თქმა“ დასაშვებია,
თუ დარღვეულია ამ მუხლის[ანუ 52-ე მუხლის] მოთხოვნები.
„საკრებულოს თავმჯდომარის უარი“ შეიძლება
გასაჩივრდეს ამ მუხლის მე-5 პუნქტის შესაბამისად.[მუხ.52-ე
ნაწ. მე-8]
ხ
·
„მუნიციპალიტეტის
საკრებულოს თავმჯდომარე“ უზრუნველყოფს „ინიციატივის“ „საკრებულოს
სხდომაზე განსახილველად წარდგენას“ ამ მუხლის მე-7 პუნქტის
შესაბამისად, განცხადების რეგისტრაციიდან არაუგვიანეს 20 დღისა.
·
[ხოლო] თუ „ინიციატივისთვის“ შემდგომი მსვლელობის მიცემაზე
„საკრებულოს თავმჯდომარის უარი’’ სასამართლომ „არაკანონიერად’’
ცნო, „საკრებულო’’ „ინიციატივას’’
განიხილავს სასამართლოს
მიერ საბოლოო გადაწყვეტილების მიღებიდან 5 დღის ვადაში.[მუხ.52-ე ნაწ. მე-9]
ხხხხხხხ
„მერისთვის’’ „უნდობლობის გამოცხადება’’ „საკრებულოს წევრების მიერ’’
·
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს წევრთა ინიციატივა’’[!] განიხილება „მისი წარდგენიდან
არაუგვიანეს 10 დღისა’’.
·
„მერისთვის’’ “ უნდობლობა’’ გამოცხადებულად ჩაითვლება,
თუ „ინიციატივას’’ მხარს დაუჭერს საკრებულოს სიითი შემადგენლობის „არანაკლებ ორი მესამედისა’’.
·
„მერისთვის’’ „უნდობლობის გამოცხადება’’
იწვევს მისი[„მერის’’] უფლებამოსილების შეწყვეტას.[მუხ.52-ე ნაწ. მე-10]
ხ
·
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ მერისთვის „უნდობლობის გამოუცხადებლობის’’ შემთხვევაში „უნდობლობის’’
საკითხის დასმა მომდევნო 6 თვის განმავლობაში
დაუშვებელია. [მუხ.52-ე ნაწ. მე-11]
ხ
მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების „დაუშვებლობა’’
მერისთვის უნდობლობის გამოცხადების „პროცედურის ინიციირება’’ და „უნდობლობის გამოცხადება’’ დაუშვებელია : ა)მერის არჩევიდან 6 თვის, აგრეთვე ბ)მერის უფლებამოსილების ვადის ბოლო 1 წლის
-განმავლობაში.[მუხ.52-ე ნაწ. მე-12 ]
„მერიის’’ „თანამდებობის პირები’’[მუხ.52-ე]
მერიის თანამდებობის პირები არიან:
ა) მერი;
ბ) მერის პირველი მოადგილე;
გ) მერის მოადგილე;
დ) მერიის „სტრუქტურული ერთეულის’’ ხელმძღვანელი.
ხ
·
მერიის თანამდებობის პირების (მერის ჩათვლით) რაოდენობა არ უნდა აღემატებოდეს 13-ს.
ხ
„მერიის’’ „თანამდებობის პირთა’’
და „სხვა მოსამსახურეთა’’ –„თანამდებობრივი სარგოები’’[მუხ.53-ე]
კკკ
·
მერის „ თანამდებობრივი სარგოს’’ ოდენობა დგინდება „საჯარო დაწესებულებაში შრომის ანაზღაურების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.
ხ
·
„მერიის’’ „თანამდებობის
პირთა’’ და „სხვა მოსამსახურეთა’’ „ თანამდებობრივი
სარგოების’’ ოდენობებს „მერის წარდგინებით’’ განსაზღვრავს „მუნიციპალიტეტის
საკრებულო’’ „საჯარო დაწესებულებაში შრომის ანაზღაურების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.
„მერის’’ უფლებამოსილება [მუხ.54-ე]
„მერი’’ ახორციელებს უფლებამოსილებებს შემდეგ სფეროებში :
ა) მერიის ორგანიზაციული საქმიანობის სფეროში:
ბ) მუნიციპალიტეტის საკრებულოსთან ურთიერთობის
სფეროში:
გ) საფინანსო-საბიუჯეტო სფეროში:
დ) მუნიციპალიტეტის ქონების მართვისა და განკარგვის
სფეროში:
ე) აღმასრულებელი საქმიანობის სხვა სფეროებში:
ა) მერის უფლებამოსილება „მერიის ორგანიზაციული საქმიანობის სფეროში ‘’:
ა.ა)“
საერთო ხელმძღვანელობასა’’ და „კოორდინაციას’’ უწევს „მერიის სტრუქტურული ერთეულების’’ საქმიანობას
ა.ბ)
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს’’ დასამტკიცებლად წარუდგენს „მერიის დებულებასა“ და „მერიის
საშტატო ნუსხას’’, აგრეთვე მერიის „სტრუქტურული
ერთეულების დებულებებს’’;
ა.გ)
„თანამდებობაზე ნიშნავს’’ და „თანამდებობიდან ათავისუფლებს“ „მერიის თანამდებობის პირებს’’
ა.დ)
„თანამდებობაზე ნიშნავს’’ და „თანამდებობიდან ათავისუფლებს’’ „მერიის მოსამსახურეებს’’;
ა.ე)
უნაწილებს ფუნქციებს „მერიის მოსამსახურეებს’’, დავალებებს
აძლევს „მერიის თანამდებობის პირებს“ და ისმენს მათ „ანგარიშებს გაწეული მუშაობის
შესახებ’’;
ა.ვ)
მერიის დებულებით დადგენილი წესით ახდენს მერიის
თანამდებობის პირებისთვის უფლებამოსილებების დელეგირებას, [გარდა ამ პუნქტის „ა.ა“−„ა.გ“, „ბ.ა“−„ბ.გ“, „დ.კ“, „ე.ვ“ და „ე.ზ“
ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული უფლებამოსილებებისა,
აგრეთვე იმ
უფლებამოსილებებისა, რომლებიც ამ კანონის შესაბამისად მუნიციპალიტეტის
საკრებულოს მიერ დამტკიცებას ან თანხმობის მიცემას საჭიროებს;]
ახდენს
„მერიის თანამდებობის პირებისთვის“, „სხვა
მოხელეებისთვის’’ ან „ადმინისტრაციული ხელშეკრულებით დასაქმებული პირებისთვის“
უფლებამოსილების დელეგირებას კანონით/ან უფლებამოსილების დელეგირების შესახებ ხელშეკრულებით
გათვალისწინებულ შემთხვევაში;
ა.ზ) „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით იღებს გადაწყვეტილებებს „მერიის მოხელეთა’’ წახალისებისა და „საჯარო მოსამსახურეთათვის’’ დისციპლინური პასუხისმგებლობის
ზომების შეფარდების შესახებ;
ა.თ)
ამტკიცებს „მერიის
შინაგანაწესს’’ და „თანამდებობრივ ინსტრუქციებს“,
აგრეთვე მერიის მოხელეთა „დამატებით საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს’’;
ბ) მერის უფლებამოსილება
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოსთან ურთიერთობის სფეროში’’:
ბ.ა) წელიწადში
ერთხელ მაინც, „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
რეგლამენტით დადგენილი წესით“ წარუდგენს საკრებულოს „ანგარიშს გაწეული მუშაობის შესახებ’’,
აგრეთვე საკრებულოს წევრთა
არანაკლებ ერთი მეოთხედის მოთხოვნით მუნიციპალიტეტის საკრებულოს წარუდგენს „რიგგარეშე
ანგარიშს’’;
ბ.ბ)
ამ კანონის შესაბამისად შეიმუშავებს და
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მისაღებად წარუდგენს „ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტების’’ პროექტებს;
ბ.გ)
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თავმჯდომარეს’’ მიმართავს „საკრებულოს რიგგარეშე სხდომის მოწვევის
შესახებ’’ წინადადებით;
უფლებამოსილია დაესწროს საკრებულოსა და საკრებულოს კომისიების ღია და დახურულ სხდომებს;
ბ.დ)
უზრუნველყოფს საკრებულოს მიერ მიღებული “ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი
აქტების ‘’ აღსრულებას;
ბ.ე)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად წარუდგენს
„მულტიმუნიციპალური სივრცის დაგეგმარების გეგმის
შემმუშავებელი ერთობლივი საბჭოს შემადგენლობასა’’ და „დებულების პროექტს’’;
ბ.ვ)
უფლებამოსილია წერილობით მიმართოს მუნიციპალიტეტის
საკრებულოს „საკითხის’’ სხდომის დღის წესრიგში
შეტანის ან დღის წესრიგიდან ამოღების თაობაზე.
[ამ
შემთხვევაში მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თავმჯდომარე განმარტავს აღნიშნული „საკითხის’’ საკრებულოს სხდომის
დღის წესრიგში შეუტანლობის ან დღის წესრიგიდან ამოღების მიზეზს, რის შემდეგაც სავალდებულოა საკითხის კენჭისყრაზე დაყენება.
„საკითხის’’
საკრებულოს სხდომის დღის წესრიგში შეტანის ან დღის წესრიგიდან ამოღების შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება „განხილვის’’ გარეშე, მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
„სხდომაზე დამსწრეთა ხმების უმრავლესობით’’.
ამასთანავე,
აღნიშნული „საკითხის’’ „საკრებულოს სხდომის დღის წესრიგში შეტანა“ შესაძლებელია,
თუ მას გავლილი აქვს ამ კანონითა და მუნიციპალიტეტის
საკრებულოს რეგლამენტით გათვალისწინებული „შესაბამისი პროცედურები’’]
გ) მერის უფლებამოსილება „ საფინანსო-საბიუჯეტო სფეროში“:
გ.ა)
შეიმუშავებს და მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად წარუდგენს ა)მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტისა და ბ)ბიუჯეტში შესატანი ცვლილების პროექტებს;
უზრუნველყოფს დამტკიცებული ბიუჯეტის შესრულებას თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში;
გ.ბ)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად წარუდგენს „საანგარიშო წლის ბიუჯეტის შესრულების ანგარიშს“;
გ.გ)
„საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსის’’ შესაბამისად,
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ დადგენილი წესით’’, „მუნიციპალიტეტის დამტკიცებულ ბიუჯეტში ცვლილების
შეუტანლად’’ იღებს გადაწყვეტილებას მხარჯავი დაწესებულების „საბიუჯეტო კლასიფიკაციის მუხლებსა და კოდებს შორის თანხების გადანაწილების
შესახებ’’;
გ.დ)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად წარუდგენს კანონით განსაზღვრული „ადგილობრივი გადასახადებისა და მოსაკრებლების’’ ა)შემოღების, ბ)ცვლილებისა
და გ)გაუქმების შესახებ დადგენილებების პროექტებს
გ.ე)
„მუნიციპალიტეტის სახელითა’’ და „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით’’ იღებს სესხს „ამ კანონითა’’[„ადგილობრივი
თვითმმართველობის კოდექსი’’] და „საქართველოს სხვა საკანონმდებლო აქტებით’’ დადგენილი წესით;
გ.ვ)
არაუგვიანეს თებერვლისა მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
უგზავნის „შესყიდვების გეგმის’’ შესაბამისად „წინა წელს განხორციელებული
შესყიდვების შესახებ’’ ანგარიშს;
ახორციელებს „შესყიდვებს’’- საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
დ)მერის უფლებამოსილება „მუნიციპალიტეტის ქონების’’ „მართვისა’’
და „განკარგვის’’ სფეროში :
დ.ა)
ამ კანონითა[„ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსი’’] და მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
მიერ დადგენილი წესით იღებს გადაწყვეტილებას „მუნიციპალიტეტის ქონების’’ „მართვისა’’
და „განკარგვის’’ შესახებ;
დ.ბ)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით
იღებს გადაწყვეტილებებს: ა)შესაბამისი კერძო სამართლის იურიდიული პირის დაფუძნების, ბ) რეორგანიზაციისა
და გ)ლიკვიდაციის შესახებ; დ) ამ კანონის[„ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსის’’]
შესაბამისად, კერძო სამართლის იურიდიული პირის დაფუძნებაში
მონაწილეობისა და მასში გაწევრების შესახებ;
ე)მეწარმე იურიდიული პირის წილის/აქციების შეძენის შესახებ;
დ.გ)
ამ კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით იღებს
გადაწყვეტილებას „მუნიციპალიტეტის მოძრავი ქონების’’ „პირდაპირი
განკარგვის წესით’’ „სასყიდლით’’ ან „უსასყიდლოდ
სარგებლობის უფლებით’’, „პირობით’’ ან „უპირობოდ’’ გაცემის შესახებ;
დ.დ)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით წყვეტს „უძრავი ქონების’’
„პირდაპირი განკარგვის წესით’’ „სასყიდლით’’ ან „უსასყიდლოდ სარგებლობის უფლებით’’,
„პირობით’’ ან „უპირობოდ’’ გაცემის საკითხს;
დ.დ1)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით დებს
ხელშეკრულებას „მუნიციპალიტეტის საკუთრებაში არსებული ქარსაფარი (მინდორდაცვითი)
ზოლის სტატუსის მქონე მიწის ნაკვეთის’’ ან „მისი ნაწილის’’ „სამეურნეო მიზნით გამოყენებისთვის’’
„დაინტერესებული პირისთვის’’ სარგებლობის უფლებით გადაცემის
შესახებ’’;
დ.ე)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით უფლებამოსილია
გადაწყვიტოს „მუნიციპალიტეტის ქონების შემძენის/ან „სარგებლობის უფლებით მიმღების’’/ან
„მართვის უფლებით მიმღების’’ ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულებების დარღვევისთვის
დაკისრებული/ან დასაკისრებელი პირგასამტეხლოსგან განთავისუფლების საკითხი;
დ.ვ)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით უფლებამოსილია
გადაწყვიტოს „პრივატიზებული’’ ან/და „სარგებლობის უფლებით გაცემული’’ „ქონების’’
მიმღების „ამ ქონებასთან დაკავშირებული
პირობის (პირობების) შესრულების ვალდებულებისგან განთავისუფლების საკითხი’’, [გარდა ფინანსური და საინვესტიციო ვალდებულებების შესრულებასთან დაკავშირებული პირობებისა;]
დ.ზ)
ამ კანონის შესაბამისად, მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თანხმობით იღებს გადაწყვეტილებას „მუნიციპალიტეტის ძირითადი
(განუსხვისებელი) ქონების გასხვისების შესახებ’’;
დ.თ)
უზრუნველყოფს „მუნიციპალიტეტის ქონების’’
მოვლა-პატრონობას, მშენებლობას, რეკონსტრუქციასა და აღდგენას;
დ.ი)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად
წარუდგენს „მუნიციპალიტეტის ქონების საპრივატიზაციო
ობიექტების ნუსხასა’’ და „პრივატიზაციის გეგმას’’;
დ.კ)
ახორციელებს მონიტორინგს „ფიზიკური და
იურიდიული პირების მიერ’’ მათთვის „სარგებლობის უფლებით’’ გადაცემული „მუნიციპალიტეტის ქონების’’ „გამოყენებისა’’
და „ქონებით სარგებლობის’’
წესების დაცვაზე;
დ.ლ)
მუნიციპალიტეტის ქონების „პირობებიანი აუქციონის ფორმით’’ განკარგვის
შემთხვევაში , ახორციელებს მონიტორინგს ფიზიკური და იურიდიული პირების მიერ „შესაბამისი პირობების’’ შესრულებაზე;
დ.მ)
ახორციელებს „საჯარო და კერძო თანამშრომლობის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ უფლებამოსილებებს;
ე)მერის უფლებამოსილება „აღმასრულებელი საქმიანობის’’ „სხვა’’ სფეროებში:
ე.ა)
ხელს აწერს „მუნიციპალიტეტის სახელით’’ დადებულ ხელშეკრულებებსა და შეთანხმებებს;
ე.ბ)
„წარმოადგენს’’ მუნიციპალიტეტს და „მოქმედებს’’ მისი სახელით
„ოფიციალური ურთიერთობებისას’’,
„მუნიციპალიტეტის
სახელით’’ ანიჭებს „წარმომადგენლობით უფლებამოსილებებს’’,
[მათ შორის, „რწმუნებებს’’ (მინდობილობებს),
გარდა ამ კანონით გათვალისწინებული
შემთხვევებისა]
ე.გ)
მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილების ფარგლებში უზრუნველყოფს
შესაბამისი „სოციალურ-ეკონომიკური განვითარებისა’’
და „სხვა’’ პროგრამების,
სტრატეგიებისა და გეგმების ა)მომზადებას, ბ)მუნიციპალიტეტის
საკრებულოსთვის დასამტკიცებლად წარდგენას და გ)განხორციელებას;
.დ)
შეიმუშავებს და მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად წარუდგენს „მუნიციპალიტეტის სივრცის დაგეგმარების“, „გენერალური’’ და „განაშენიანების“
გეგმების/ ან განაშენიანების დეტალური გეგმების
-კონცეფციებსა და პროექტებს;
ე.დ1)
შეიმუშავებს და მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დასამტკიცებლად წარუდგენს მუნიციპალიტეტის
საკუთრებაში არსებული ქარსაფარი (მინდორდაცვითი) ზოლის მართვის გეგმას;
ე.დ2)
შეიმუშავებს და მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
დასამტკიცებლად წარუდგენს „მუნიციპალიტეტის
საკუთრებაში არსებულ ქარსაფარი (მინდორდაცვითი) ზოლის სტატუსის მქონე მიწის ნაკვეთზე’’
„სპეციალური დანიშნულებით
ჭრის განხორციელების უფლების მინიჭების შესახებ’’ გადაწყვეტილებას;
ე.ე)
თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში გამოსცემს „ინდივიდუალურ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტებს“;
ე.ვ)
მისი უფლებამოსილებისთვის მიკუთვნებული „ცალკეული
საკითხების“ ა) შესასწავლად, ბ)შესაბამისი დასკვნებისა
და გ)რეკომენდაციების მოსამზადებლად ქმნის
„სათათბირო ორგანოებს’’, მათ შორის, ა)საბჭოებს, ბ)კომისიებს და გ)სამუშაო ჯგუფებს;
ე.ვ1)
„კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევაში“ ან/და „დელეგირებული უფლებამოსილების განხორციელების (მათ შორის, შესაბამისი
გადაწყვეტილების მიღების) მიზნით’’ ქმნის კომისიებს, რომელთა უფლებამოსილება და
საქმიანობის წესი განისაზღვრება ან „კანონით’’/ან
„უფლებამოსილების დელეგირების შესახებ ხელშეკრულებით’’ ან/და „კანონის საფუძველზე გამოცემული
კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტით’’;
ე.ზ)
ანიჭებს მუნიციპალიტეტის საპატიო წოდებებსა
და ჯილდოებს;
ე.თ)
უზრუნველყოფს ამ კანონის მე-16 და მე-17 მუხლებით გათვალისწინებული
მუნიციპალიტეტის „სხვა უფლებამოსილებების’’[ანუ „საკუტარი
უფლებამოსილებების’’ და „მუნიციპალიტეტზე დელეგირებული უფლება,ოსილებების’’ ] განხორციელებას ამ კანონით, საქართველოს სხვა საკანონმდებლო
და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებითა და მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ დადგენილი
წესით;
ე.ი)
ახორციელებს „ამ კანონით’’, „მერიის დებულებითა’’ და „მუნიციპალიტეტის
საკრებულოს ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტებით’’ გათვალისწინებულ „სხვა უფლებამოსილებებს’’.
„მერის’’ „წარნომადგენელი’’ „მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ ერთეულში’’[
54-ე მუხ. მე-3 ნაწ]
მერი
უფლებამოსილია „მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ
ერთეულში’’ დანიშნოს „მერის წარმომადგენელი’’.
„მერის წარმომადგენლის’’ უფლებამოსილება განისაზღვრება „მერიის დებულებით’’.[!]
„პერსონალურ საკითხზე’’ გადაწყვეტილების მიღებისას „მერის’’ საქმიანობაში „საკრებულოს წევრის’’ ჩარევის დაუშვებლობა[ 54-ე მუხ. მე-3 ნაწ]
·
მერის მიერ „პერსონალურ საკითხზე’’
გადაწყვეტილების მიღებისას „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს წევრის მიერ’’
„მერის’’
საქმიანობაში ჩარევა დაუშვებელია.
„მერის’’ „თანამდებობრივი შეუთავსებლობა’’[მუხ.55-ე]
მერის „თანამდებობრივი შეუთავსებლობის’’ საკითხები წესრიგდება „კორუფციის წინააღმდეგ
ბრძოლის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.
მერის „უფლებამოსილების’’ „შეჩერების’’ „შეწყვეტის’’ საფუძვლები
მერის უფლებამოსილების „შეჩერების’’ საფუძველი [56-ე მუხ. ნაწ. 1-ლი]:
მერის უფლებამოსილების „შეჩერების“ საფუძველია:
ა)
სასამართლოს მიერ აღკვეთის ღონისძიების სახით პატიმრობის შეფარდება;
ბ)
სასამართლოს მიერ ადმინისტრაციული სახდელის სახით ადმინისტრაციული
პატიმრობის შეფარდება;
გ)
სასამართლოს გამამტყუნებელი განაჩენის კანონიერ ძალაში შესვლა,
თუ გასული არ არის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით ზემდგომი ინსტანციის
სასამართლოში გასაჩივრების ვადა;
დ)
შვებულება;
ე)
დროებითი შრომისუუნარობა
ვ)
საპრეზიდენტო არჩევნებში
ან წარმომადგენლობითი ორგანოების
არჩევნებში კანდიდატად წარდგენა, თუ კანონით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული;
ზ)
უფლებამოსილების შეჩერების „სხვა შემთხვევები’’ (კანონის
„შესაბამისად’’ ან მკანონის „საფუძველზე’’)
მერის უფლებამოსილების „შეწყვეტის “ საფუძველი: [მუხ.56-ე ნაწ. მე-2]
მერის უფლებამოსილების „შეწყვეტის “ საფუძველია:
ა)
უფლებამოსილების ვადის ამოწურვა;
ბ)
უფლებამოსილების პირადი განცხადებით მოხსნა;
გ) საბოლოო ინსტანციის სასამართლოს გამამტყუნებელი განაჩენის კანონიერ ძალაში შესვლა
ან კანონიერ ძალაში შესული
სასამართლოს გამამტყუნებელი განაჩენის ზემდგომი ინსტანციის სასამართლოში გასაჩივრების ვადის გასვლა;
დ)
გარდაცვალება;
ე)
სასამართლოს მიერ უგზო-უკვლოდ დაკარგულად აღიარება,
გარდაცვლილად გამოცხადება ან მხარდაჭერის მიმღებად ცნობა, თუ სასამართლოს
გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული;
ვ)
საქართველოს მოქალაქეობის შეწყვეტა;
ზ)
„კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის შესახებ“ საქართველოს კანონით
განსაზღვრული „თანამდებობის
პირისთვის’’ „შეუთავსებელი თანამდებობის’’
დაკავება ან „შეუთავსებელი საქმიანობის’’
განხორციელება;
თ)
მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
მიერ „უნდობლობის გამოცხადება’’;
ი)
ამ კანონის 141-ე მუხლით გათვალისწინებულ შემთხვევაში
შესაბამისი „მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დათხოვნა’’
მერის უფლებამოსილების „შეჩერების“ –„ვადა’’[მუხ.56-ე ნაწ. მე-3]
56-ე მუხლის პირველი პუნქტის
„ა“–„ე“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში „მერის უფლებამოსილების შეჩერების ვადა’’
განისაზღვრება შესაბამისად: ა) „პატიმრობის
ვადით’’ ან ბ)“ადმინისტრაციული პატიმრობის მოქმედების ვადით’’, გ)“ზემდგომი ინსტანციის
სასამართლოში გასაჩივრების ვადით’’, დ)“შვებულების ვადით’’ ან ე)“დროებითი
შრომისუუნარობის ვადით’’, ხოლო 56-ე მუხლის პირველი პუნქტის
„ვ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში – ვ)“საარჩევნო კომისიის მიერ კანდიდატად რეგისტრაციიდან შესაბამისი არჩევნების
შედეგების შეჯამებამდე ვადით’’.
„მერის’’ „უფლებამოსილების’’ შეჩერების/შეწყვეტის მომენტი[56-ე მუხლის მე-4 ნაწ.]
·
56-ე მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით განსაზღვრული
„ფაქტების’’ შესახებ „ინფორმაციას’’,[ გარდა მე-2 პუნქტის „ზ“–„ი“ ქვეპუნქტებით
გათვალისწინებული შემთხვევებისა], მუნიციპალიტეტის საკრებულო „ცნობად იღებს’’ და „აფორმებს საკრებულოს სხდომის საოქმო ჩანაწერით’’.
·
მერს „უფლებამოსილება’’
უჩერდება/უწყდება შესაბამისი „ფაქტის’’
დადგომის „მომდევნო დღიდან’’.
·
[თუ] მერი „პირადი განცხადებით’’
უფლებამოსილებას იხსნის საკრებულოს წინაშე. ასეთ შემთხვევაში „მერს’’ უფლებამოსილება უწყდება შესაბამისი „განცხადების’’ რეგისტრაციის „მომდევნო დღიდან’’.
·
„თანამდებობრივი შეუთავსებლობის’’
საკითხზე გადაწყვეტილებას საკრებულო იღებს ამ კანონის
43-ე მუხლის მე-5 პუნქტის შესაბამისად.
„უფლებამოსილება’’ „შეჩერებული’’ ან“შეყვეტილი’’ „მერის’’ მოვალეობის შესრულება[მუხ. 56-ე ნაწ მე-5]
·
„მერის უფლებამოსილების’’ შეჩერების
ან შეწყვეტის შემთხვევაში „მის მოვალეობას’’ [მერის უფლებამოსილების
აღდგენამდე ან ახალი მერის არჩევამდე] ასრულებს მერის პირველი მოადგილე, თუ მერის
პირველი მოადგილე თანამდებობაზე დანიშნული არ არის – მერის მოადგილე, ხოლო თუ მერს ორი ან ორზე მეტი მოადგილე ჰყავს – მერის უხუცესი მოადგილე.
·
თუ მერის პირველი მოადგილე ან მერის მოადგილე დანიშნული არ არის, [მერის
მოვალეობას მერის უფლებამოსილების აღდგენამდე ან ახალი მერის არჩევამდე] ასრულებს მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თავმჯდომარე.
·
56-ე მუხლის
პირველი პუნქტის „დ“ ან „ე“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით „უფლებამოსილების შეჩერების შემთხვევაში’’ მერის მოვალეობას ასრულებს მისი პირველი მოადგილე, ხოლო მერის პირველი მოადგილის „თანამდებობაზე არყოფნის’’
ან „მის მიერ მოვალეობის შესრულების შეუძლებლობის’’ შემთხვევაში − მერის მოადგილე.
ხ
მერის’’ მიმართ ა)“სისხლისამართლებრივი დევნის შეწყვეტის’’, ბ)„შეფარდებული პატიმრობის გაუქმების’’ ,ან გ)„გამამართლებელი განაჩენის გამოტანის’’ –„შედეგები’’
[მუხ.56-ე ნაწ. მე-6]
კკკ
„მარეაბილიტირებელი
საფუძვლით’’ ა)“ სისხლისსამართლებრივი დევნის
შეწყვეტის’’, ბ)“აღკვეთის ღონისძიების სახით შეფარდებული პატიმრობის გაუქმების’’ ან
გ)“სასამართლოს მიერ გამამართლებელი განაჩენის გამოტანის’’- შემთხვევაში:
1)
მერს აღუდგება მერის უფლებამოსილება, [თუ
გასული არ არის მისი უფლებამოსილების ვადა], და მიეცემა განაცდური ხელფასი [საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად];
ბ)
მერს,[ თუ გასულია მისი უფლებამოსილების
ვადა], დაკავების ან დაპატიმრების ვადა ჩაეთვლება
„მერად მუშაობის საერთო ვადაში’’
და მიეცემა შესაბამისი განაცდური ხელფასი.
ხ
„მერის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის შესახებ’’ მუნიციპალიტეტის საკრებულოს გადაწყვეტილების „გასაჩივრების’’ წესი [მუხ.56-ე ნაწ. მე-7]
·
მერის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის შესახებ მუნიციპალიტეტის საკრებულოს
გადაწყვეტილების კანონიერების საკითხი შეიძლება
გასაჩივრდეს გადაწყვეტილების მიღებიდან 2 დღის ვადაში შესაბამის რაიონულ (საქალაქო) სასამართლოში,
რომელიც საქმეს განიხილავს და გადაწყვეტილებას იღებს 2 დღის ვადაში.
ხ
·
რაიონული (საქალაქო) სასამართლოს გადაწყვეტილება 2
დღის ვადაში შეიძლება გასაჩივრდეს სააპელაციო სასამართლოში. სააპელაციო სასამართლო საქმეს განიხილავს და გადაწყვეტილებას
იღებს 2 დღის ვადაში. სააპელაციო სასამართლოს გადაწყვეტილება
საბოლოოა და არ გასაჩივრდება.
ხ
„მერის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის შემთხვევაში’’ მერის რიგგარეშე არჩევნები[მუხ. 56-ე ნაწ. მე-8]
·
„მერის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის შემთხვევაში’’ მერის „რიგგარეშე არჩევნები’’ ინიშნება საქართველოს ცენტრალური საარჩევნო კომისიის „განკარგულებით’’, საქართველოს ორგანული კანონით „საქართველოს საარჩევნო
კოდექსი“ „დადგენილი წესით’’.
„ახალარჩეული მერის’’ უფლებამოსილების ვადა [მუხ. 56-ე ნაწ მე-8]
·
„მერის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის შემთხვევაში’’ „ახალარჩეული
მერის’’ „უფლებამოსილების ვადა’’ განისაზღვრება
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს’’
[დარჩენილი] „უფლებამოსილების ვადით’’.
მუნიციპალიტეტის ორგანოების „მორიგი არჩევნების’’
წელს
„მერის რიგგარეშე’’ არჩევნები არ ჩატარდება [მუხ. 56-ე ნაწ. მე-10]
·
მუნიციპალიტეტის ორგანოების „მორიგი არჩევნების’’ წელს „მერის რიგგარეშე არჩევნები’’ არ ტარდება.
ხ
„მერის’’ „პირველი მოადგილე’’ და „მოადგილეები’’[მუხ. 57-ე]
·
მერს ჰყავს პირველი მოადგილე და მოადგილე (მოადგილეები), რომელთაც „თანამდებობაზე ნიშნავ’’ და „თანამდებობიდან
ათავისუფლებს’’ მერი
ხ
·
„თვითმმართველ ქალაქში’’ „მერიის
დებულებით’’ „მერის პირველი მოადგილის’’ თანამდებობის
ნაცვლად შეიძლება განისაზღვროს „ვიცე-მერის’’ თანამდებობა.
·
ვიცე-მერის თანამდებობრივი სტატუსი უთანაბრდება მერის პირველი მოადგილის თანამდებობრივ სტატუსს.
ხ
·
მერის პირველი მოადგილე/ ან მოადგილე (მოადგილეები) :
ა) ხელმძღვანელობს
(ხელმძღვანელობენ) „მერიის უფლებამოსილებისთვის მიკუთვნებულ დარგს (დარგებს)’’,
ბ)
ორგანიზებას უწევს (უწევენ) და აკონტროლებს (აკონტროლებენ) „მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი
აქტებისა’’ და „მერის დავალებების’’ შესრულებას,
გ) გამოსცემს
(გამოსცემენ) „ინდივიდუალურ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტებს’’.[ საკუთარი უფლებამოსილების
ფარგლებში]
ხ
·
მერის პირველი მოადგილისა
და მოადგილის (მოადგილეების) „უფლებამოსილებები ‘’ განისაზღვრება „მერიის დებულებით’’.
მერის პირველი მოადგილისა და მოადგილის „თანამდებობრივი შეუთავსებლობის’’ საკითხი[მუხ.58-ე]
მერის პირველი მოადგილისა და მოადგილის „თანამდებობრივი
შეუთავსებლობის’’ საკითხები წესრიგდება „კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის შესახებ“ საქართველოს
კანონის შესაბამისად.
მერიის „თანამდებობის პირების’’ „უფლებამოსილებების ’’ „შეჩერება’’ და „შეწყვეტა’’[მუხ. 59-ე]
·
მერის პირველ მოადგილესა და მოადგილეს უფლებამოსილებები უჩერდებათ ამ კანონის 56-ე მუხლის
პირველი პუნქტით გათვალისწინებული შესაბამისი საფუძვლის არსებობისას, ხოლო უფლებამოსილებები
უწყდებათ ამ კანონის 56-ე მუხლის მე-2 პუნქტის „ა“−„ზ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული
შესაბამისი საფუძვლის არსებობისას.
·
[„ძველ’’] მერის პირველ მოადგილესა და მოადგილეს უფლებამოსილებები უწყდებათ აგრეთვე ახალი მერის არჩევისას (უფლებამოსილების დაწყებისას)[ეს დაიმახსოვრე]
ხ
·
მერის პირველ მოადგილესა და მოადგილეს
უფლებამოსილებები უწყდებათ
აგრეთვე მერის მიერ მათი თანამდებობებიდან
გათავისუფლების შემთხვევაში.
ხ
·
მერის პირველი მოადგილისა და მოადგილის „უფლებამოსილებების შეწყვეტის საკითხები ‘’ რეგულირდება მხოლოდ „ამ კანონით’’
და „ამ
კანონის საფუძველზე მიღებული მუნიციპალიტეტის საკრებულოს შესაბამისი დადგენილებით’’
„მერიის’’ „სტრუქტურული ერთეულის’’ ხელმძღვანელი [მუ. მე-60-ე]
კკ
·
მერიის „სტრუქტურული ერთეულის’’ ხელმძღვანელია „საჯარო მოხელე’’,
რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს მერი „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით.
ხ
მერიის
„სტრუქტურული ერთეულის’’ ხელმძღვანელი:
ა)
წარმართავს „სტრუქტურული ერთეულის’’ საქმიანობას და
პასუხისმგებელია „ამ ერთეულისთვის’’ დაკისრებული ამოცანებისა და ფუნქციების
შესრულებისათვის;
ბ)
უნაწილებს ფუნქციებს
„სტრუქტურული ერთეულის’’ მოხელეებს;
გ)
მერს წარუდგენს წინადადებებს „სტრუქტურული
ერთეულის’’ ა) საკადრო საკითხებთან დაკავშირებით,
ბ)სტრუქტურული ერთეულის მოხელეთა წახალისების, გ)საჯარო მოსამსახურეთათვის დისციპლინური
პასუხისმგებლობის ზომების შეფარდების, დ)შვებულების, ე)სამსახურებრივი მივლინების,
ვ)“პროფესიული განვითარების’’- შესახებ „საჯარო სამსახურის შესახებ“
საქართველოს კანონით დადგენილი წესით;
დ)
განსაზღვრავს „სტრუქტურული ერთეულის’’ საქმიანობის ა)ორგანიზებისა და დაგეგმვის
წესებს, ფორმებსა და მეთოდებს, ბ)“სტრუქტურული ერთეულის’’ მოხელეთა „თანამდებობრივ
მოვალეობებს’’;
ე)
მერს წარუდგენს „სტრუქტურული ერთეულის’’ მიერ „მომზადებულ’’
ა) საკითხებს, ბ)წინადადებებს, გ)დასკვნებსა და დ)რეკომენდაციებს;
ვ)
მერს პერიოდულად წარუდგენს ანგარიშს სტრუქტურული ერთეულის მიერ გაწეული სამუშაოს შესახებ;
ზ)
„მერიის დებულების’’ შესაბამისად და „თავისი
უფლებამოსილების ფარგლებში’’ გამოსცემს „ინდივიდუალურ
ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტებს’’;
თ)
„ანგარიშვალდებულია’’ მერის წინაშე.
ხ
მერიის
„სტრუქტურული ერთეულის’’ საქმიანობაზე
სამსახურებრივ ზედამხედველობას
ახორციელებს მერი.
ხ
„მუნიციპალიტეტის ორგანოების’’ და „თანამდებობის პირების’’ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტები [მუხ.61-ე]
·
მუნიციპალიტეტის ა) „საკრებულო’’
და ბ) „თანამდებობის პირები’’ საქართველოს
კანონმდებლობით მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში გამოსცემენ შესაბამის „ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტებს’’.[მუხ. 61-ე ნაწ. 1-ლი]
ხ
·
მუნიციპალიტეტის „საკრებულოს’’ „ნორმატიული ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი
აქტია’’-„ საკრებულოს დადგენილება’’, ხოლო „ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტია’’ – „საკრებულოს განკარგულება’’.[მუხ.61-ე ნაწ. მე-2]
ხ
მუნიციპალიტეტის
„თანამდებობის პირების’’
„ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი
აქტებია’’:
ა)
„მერის ბრძანება’’;
ბ)
„ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მთავრობის
განკარგულება’’;
გ)
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თავმჯდომარის
ბრძანება’’;
დ)
„მერის პირველი მოადგილის ბრძანება’’,
„მერის
მოადგილის ბრძანება’’;
ე)
„მერიის სტრუქტურული ერთეულის ხელმძღვანელის
ბრძანება’’;
ვ)
„ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის რაიონის გამგებლის
ბრძანება’’.
[მუხ.61-ე ნაწ. მე-3]
ხ
·
„მერიის მოხელე’’ ან „ადმინისტრაციული ხელშეკრულებით დასაქმებული პირი’’ ამ კანონის 54-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ა.ვ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში
უფლებამოსილია გამოსცეს „ინდივიდუალური
ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი’’ – ბრძანება.[მუხ.61-ე ნაწ. მე-31]
ხ
·
ამ კანონის 54-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ე.ვ1“ ქვეპუნქტითა და
73-ე მუხლის მე-2 პუნქტის „ქ1“ ქვეპუნქტით „გათვალისწინებული კომისიები’’ ა)კანონით ან ბ)“უფლებამოსილების დელეგირების შესახებ
ხელშეკრულებით’’ გათვალისწინებული საქმიანობის განხორციელების შემთხვევაში უფლებამოსილი არიან, გამოსცენ „ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი’’ – განკარგულება.[მუხ.61-ე ნაწ. მე-32]
ხ
·
მუნიციპალიტეტის საკრებულო „ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ
აქტს’’ იღებს საკრებულოს სხდომაზე დამსწრე წევრთა ხმების
უმრავლესობით, [მაგრამ არანაკლებ
საკრებულოს სიითი შემადგენლობის ერთი მესამედისა, თუ ამ კანონით სხვა რამ არ
არის დადგენილი.][მუხ.61-ე ნაწ. მე-4]
ხ
·
თუ მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ სხვა გადაწყვეტილება არ იქნა მიღებული, ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის კანონიერების ან სხვა საკითხთან დაკავშირებული სასამართლო დავისას
მუნიციპალიტეტს სასამართლოში წარმოადგენს მუნიციპალიტეტის მერი.[მუხ.61-ე
ნაწ. მე-5]
ხ
·
„მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტების’’ მომზადების, მიღების, გამოქვეყნების,
მოქმედების, აღრიცხვისა და სისტემატიზაციის წესები განისაზღვრება: ა)ამ კანონით,
ბ)საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსით, გ)„ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს
ორგანული კანონით, დ)მუნიციპალიტეტის ორგანოების დებულებებითა და ე)სხვა ნორმატიული
აქტებით.[მუხ.61-ე ნაწ. მე-6]
მუნიციპალიტეტის „ადდმინისტრაციულ-სამართლებრივი ატების’’ – „გასაჩივრება’’ [მუხ.62-ე]
·
„მუნიციპალიტეტის ორგანოების’’, „თანამდებობის პირებისა’’ და „სხვა მოხელეების’’,
აგრეთვე ამ კანონის 54-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ე.ვ1“ ქვეპუნქტითა და
73-ე მუხლის მე-2 პუნქტის „ქ1“ ქვეპუნქტით „გათვალისწინებული კომისიების’’ „ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტები’’
საჩივრდება სასამართლოში ამ კანონითა და საქართველოს
სხვა კანონებით დადგენილი წესით.[მუხ.62-ე ნაწ. 1-ლი]
ხ
·
„მერიის თანამდებობის პირის’’ (გარდა მერისა) და „სხვა მოხელის’’ „ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი
აქტები’’ საჩივრდება მერთან და შემდგომ − სასამართლოში კანონით დადგენილი წესით.[მუხ.62-ე ნაწ. მე-2][ეს
დაიმახსოვრე]
ხ
·
თუ „მუნიციპალიტეტის აღმასრულებელი ორგანოს’’, „მერიის თანამდებობის
პირის“ ან „სხვა მოხელის’’ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი
აქტი ეწინააღმდეგება
„მუნიციპალიტეტის საკრებულოს’’ ნორმატიულ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ
აქტს ან/და „საქართველოს კანონმდებლობას’’, „საკრებულო’’
სიითი შემადგენლობის უმრავლესობით იღებს
გადაწყვეტილებას „მისი სასამართლოში გასაჩივრების შესახებ’’. ასეთ შემთხვევაში
„საკრებულოს’’ სასამართლოში
„წარმოადგენს’’ საკრებულოს თავმჯდომარე
ან საკრებულოს დავალებით საკრებულოს თავმჯდომარის მიერ განსაზღვრული პირი,
ხოლო „მუნიციპალიტეტის აღმასრულებელ ორგანოს’’/“მერიას’’ „წარმოადგენს’’ − მერის
მიერ განსაზღვრული პირი.[მუხ.61-ე ნაწ. მე-3]
Комментарии
Отправить комментарий