„დროებითი განჩინება’’ „ინდაქტის გამოცემის’ ან „ქმედების განხორციელების“ შესახებ
სარჩევი:
1.1.სასკ-ის 31 მუხლის
1-ლი და მე-2 ნაწილის დებულებები
ა) მოწმდება „ძირითადი სარჩელის სახე“
[ „განცხადების’’დასაშვებობის 1-ლი წინაპირობა]
ბ) მოწმდება „ შედეგი’’ რომლის მიღწევასაც ცდილობს განმცხადებელი
[ „განცხადების’’დასაშვებობის მე-2 წინაპირობა]
გ) მოწმდება მიმართა თუ არა „განმცხადებელმა’’ ჯერ ადმინისტრაციულ ორგანოს?
[ „განცხადების’’[შუამდგომლობის] სასამართლოში დასაშვებობის მე-3 წინაპირობა]
დ) მოთხოვნები რომლებიც წაეყენება უშუალოდ „განცხადებას’’
[შუამდგომლობას] „დროებითი განჩინების“ გამოცემის შესახებ
[ „განცხადების’’ დასაშვებობის მე-4 წინაპირობა]
ე) „დროებითი განჩინების მიმართ’’ განმცხადებლის
„უფლებადამცავი ინტერესის’’ შემოწმება
[ „განცხადების’’ დასაშვებობის მე-5 წინაპირობა]
ვ)განცხადების მიღების და განხილვის ვადა
[ „განცხადების’’ დასაშვებობის მე-6 წინაპირობა]
2. „დროებითი’’ განჩინების გამოცემასთან დაკავშირებით შემოსული „განცხადების’’-„დასაბუთებულობა’’
ა)“არსებული მდგომარეობის
შესანარჩუნებლად’’
ბ)“სადავო სამართლებრივი ურთიერთობის წინასწარ მოწესრიგების მიზნით’’
3.“დროებითი განჩინებით’’ გამოწვეული ზიანის ანაზრაურება
1.1.სასკ-ის 31 მუხლის 1-ლი და მე-2 ნაწილის დებულებები
·
„განცხადების’’ [ანუ შუამდგომლობის’’]
საფუძველზე
სასამართლოს
„ძირითადი სარჩელის აღძვრამდე“ [!]
შეუძლია „დავის საგანთან დაკავშირებით’’[ანუ
„სადავო სამართალურთიერთობასთთან დაკავშირებით]
მიიღოს „დროებითი
განჩინება“ [„ინდაქტის გამოცემის’’ ან „ქმედების განხორციელების“ შესახებ], როდესაც არსებობს საშიშროება, რომ
„არსებული მდგომარეობის შეცვლით“ „ხელი შეეშლება’’ განმცხადებლის „უფლების’’ რეალიზაციას ან ამ უფლების რეალიზაცია მნიშვნელოვნად
გართულდება. [სასკ-ის 31-ე მუხ. 1-ლი ნაწ. 1-ლი წინადადება]
ხ
·
სასამართლოს „დროებითი განჩინების“ [„ინდაქტის გამოცემის“ ან „ქმედების
განხორციელების“ შესახებ დროებითი განჩინების ]გამოყენება დასაშვებია ასევე „სადავო
სამართლებრივი ურთიერთობის’’ „ წინასწარი მოწესრიგებისათვის“, თუ ეს „წინასწარი მოწესრიგება’’ აუცილებელია განმცხადებლისთვის „მნიშვნელოვანი ზიანის“, „არსებული საფრთხის“ ან „სხვა
საფუძვლების“ გამო.[სასკ-ის 31-ე მუხ. 1-ლი ნაწ. მე-2
წინადადება]
ხ
·
სასკ-ის 31-ე მუხლის მე-2 ნაწილის ანალიზი კი ცხადყოფს,რომ“დროებითი განჩინების’’ მიღება შესაძლებელია
სარჩელის აღძვრის შემდგომაც[!]
„დროებით განჩინებას ‘’ [„ინდაქტის გამოცემის“ ან „ქმედების განხორციელების“
შესახებ]იღებს საქმის განმხილველი სასამართლო.
ასეთ სასამართლოს წარმოადგენს პირველი ინსტანციის
სასამართლო, ხოლო როდესაც დავა იხილება სააპელაციო ინსტანციაში – სააპელაციო სასამართლო.
ხ
1,2. ინდაქტის გამოცემის“ ან „ქმედების განხორციელების“ შესახებ“დროებითი განჩინების’’ მიღების მოთხოვნით შეტანილი ’’ „განცხადების’’[შუამდგომლობის] „დასაშვებობის’’ პირობები და მათი შემოწმება
ა) მოწმდება „ძირითადი სარჩელის სახე“
[ „განცხადების’’დასაშვებობის 1-ლი წინაპირობა]
·
“დროებითი განჩინების’’ მიღების მოთხოვნით შეტანილი „განცხადების’’ დასაშვებობის შემოწმებისას, პირველ რიგში მოწმდება „უფლების დაცვის’’ ძირითადი საშუალების
- „სარჩელის’’ „ სახე’’
·
თუ მოსრჩელეს შეუძლია აღძრას სარჩელი „ინდაქტის ბათილად გამოცხადების ან ძალადაკარგულად
გამოცხადების’’ მოთხოვნით [ანუ სასკ-ის 22-ე მუხლის სარჩელი],მაშინ
„დაუშვებელია’’ „უფლების
დაცვის იმ დროებითი საშუალების გამოყენება,რომელიც გათვალისწინებულია 31-ე მუხლით’’[ანუ
დაუშვებელია „ინდაქტის გამოცემის’’ ან „ქმედების
განხორციელების შესახებ“ „დროებითი განჩინების’’გამოყენება ]
·
ეს იმიტომ,რომ სარჩელი სასკ-ის 22-ე მუხლის
საფუძველზე,ავტომატურად აჩერებს „გასაჩივრებული ინდაქტის’’ მოქმედებას
ხ
·
ასე რომ, „დაინტერესებული მხარის’’ უფლება „განცხადებით’’
მოითხოვოს სასამართლოსგან 31-ე მუხლიტ გათვალისწინებული „დროებითი განჩინების’’
მიღება გამომდინარეობს მხოლოდ და მხოლოდ
მისი უფლებიდან აღძრას სარჩელი ა)“ინდაქტის გამოცემის’’ მოთხოვნით[23-ე ნუხლის სარჩელი] ან ბ)“ქმედების განხორციელების’’
მოთხოვნით.[24-ე მუხლის სარჩელი]
ხ
·
ამრიგად, „ინდაქტის გამოცემის“ ან „ქმედების განხორციელების“ შესახებ“დროებითი
განჩინების’’ მიღების მოთხოვნით შეტანილი „განცხადება’’ [შუამდგომლობა’’] დასაშვებია მხოლოდ მაშინ
[!] როცა „უფლების დაცვის’’ ძირითადი საშუალების - ანუ ძირითადი „სარჩელის’’ „ სახე’’ არის ან 23-ე მუხლის სარჩელი[„ინდაქტის
გამოცემის’’ მოთხოვნით ან 24-ე მუხლის სარჩელი[„ქმედების განხორციელების’’ მოთხოვნით]
ხ
ბ) მოწმდება „ შედეგი’’ რომლის მიღწევასაც ცდილობს განმცხადებელი
[ „განცხადების’’დასაშვებობის მე-2 წინაპირობა]
·
მას შემდეგ,რაც შემოწმების შემდეგ გაირკვევა “ განცხადების’’[შუამდგომლობის]
დასაშვებობის
საკითხი,აუცილებელია,სასკ-ის 31-ე მუხლის ტექსტის თანახმად და იმ თანმიმდევრობით,როგორც
ეს იქ არის მოცემული,გაირკვეს,თუ რისი მიღწევა სურს მოსარჩელეს “დროებითი განჩინების’’ მიღებით:
a. „არსებული
მდგომარეობის შენარჩუნება’’[სასკ-ის 31-ე მუხ. 1-ლი ნაწ.
1-ლი წინადადება]
თუ
b. „სადავო სამართლებრივი მდგომარეობის წინასწარი მოწესრიგება’’.[სასკ-ის 31-ე მუხ.
1-ლი ნაწ. მე-2 წინადადება]
·
განცხადების[ანუ შუამდგომლობის] „დასაშვებად’’ სახეზე უნდა იყოს ერთ-ერთი
მიზანი ამ ორიდან
გ) მოწმდება მიმართა თუ არა „განმცხადებელმა’’ ჯერ ადმინისტრაციულ ორგანოს?
[ „განცხადების’’[შუამდგომლობის] სასამართლოში დასაშვებობის მე-3 წინაპირობა]
·
განცხადების „დასაშვებობის’’
აუცილებელი წინაპირობა არ არის ადმინისტრაციული ორგანოს მხრიდან
მაინც და მაინც “მოქმედების’’ განხორციელება
·
განცხადება „დროებითი განჩინების’’ გამოცემის მოთხოვნით
„დაიშვება’’,როცა
მოთხოვნილია „ადმინისტრაციული ორგანოს მხრიდან „უმოქმედობაც’’
·
აუცილებელია მხოლოდ[!] თავდაპირველად „განცხადების შეტანა’’ თავად „ადმინისტრაციულ
ორგანოში’’
·
დაიმახსოვრე: მხოლოდ“ადმინისტრაციულ ორგანოში’’ „მოთხოვნის’’[
ადმინისტრაციული ორგანოს „მოქმედების’’ ან
„უმოქმედობის’’ შესახებ] დაყენების
შემდეგ’’ იხსნება გზა სასამართლოსკენ[!]
ხ
·
ყურადღება:
სასამართლოში განცხადების „დასაშვებობის’’
აუცილებელი წინაპირობა არ არის არც „დავის საგანზე’’ სასამართლოში ძირითადი სარჩელის აღძვრა [ანუ „უფლების დაცვის’’ ძირითადი საშუალება- „სარჩელი’’
შეიძლება ჯერ აღძრულიც არ იყოს და ისე „დაისვას
‘’ სასამართლოში „შუამდგომლობა’’ „დროებითი
განჩინების’’ მიღების თაობაზე]
დ) მოთხოვნები რომლებიც წაეყენება უშუალოდ „განცხადებას’’
[შუამდგომლობას]
„დროებითი განჩინების“ გამოცემის შესახებ
[ „განცხადების’’ დასაშვებობის მე-4 წინაპირობა]
·
მხარის შუამდგომლობა[ანუ განცხადება] „დროებითი განჩინების“ გამოცემის მოთხოვნით
არის „დარღვეული’’ ან „სადავო“ „უფლების დაცვის“ „საპროცესო
საშუალება’’.
·
ამ „საპროცესო საშუალებით’’
[„დროებითი განჩინებით’’ ] შეუძლია ისარგებლოს პირმა,რომელსაც სურს „სუბიექტური უფლების“ სასამართლოს მეშვეობით
დაცვა.
„დაუშვებელია’’
„როებითი გაჩინების’’ მოთხოვნა „სხვისი უფლების’’ დასაცავად.
ხ
·
შუამდგომლობის[განცხადების] შემტანს
უნდა შეეძლოს“განცხადებაში’’ იმ „ საკუთარი უფლების
მითითება ‘’,რომელიც უკვე „დარღვეულია’’
ან რომელსაც „ხელყოფა ემუქრება’’
ხ
·
„დავის საგანთან დაკავშირებით’’ „სარჩელის აღძვრამდე’’ „დროებითი
განჩინების’’ მოთხოვნის შემთხვევაში „განცხადებაში’[შუამდგოლობაში] ’ ნათლად უნდა იყოს წარმოდგენილი[დასაბუთებული]
„ის
საშიშროება’’,რომ „არსებული მდგომარეობის შეცვლით’’ ხელი შეეშლება „განმცხადებლის’’
„უფლების რეალიზაციას’’ ან მისი „უფლების რეალიზაცია მნიშვნელოვნად გართულდება’’
ხ
·
ხოლო როდესაც განმცხადებლის მიზანია „სადავო სამართლებრივი
ურთიერთობის წინასწარი მოწესრიგება’’ მან ნათლად უნდა წარმოაჩინოს[დაასაბუთოს],რომ
სადავო ურთიერთობის „წინასწარი მოწესრიგება’’ აუცილებელია „მნიშვნელოვანი ზიანის’’ ან „არსებული საფრთხის’’ თავიდან
ასაცილებლად
ე) „დროებითი განჩინების მიმართ’’ განმცხადებლის
„უფლებადამცავი ინტერესის’’ შემოწმება
[ „განცხადების’’ დასაშვებობის მე-5 წინაპირობა]
·
„განცხადებით’’[შუამდგომლობით] მოთხოვნილი „დროებითი განჩინება’’
უნდა იყოს განმცხადებლის „უფლების დაცვის’’ -„აუცილებელი საშუალება ‘’
·
„აუცილებლობასთან’’
არ გვაქვს საქმე,როდესაც: ა) „განმცხადებელს’’ „სხვა’’ „უფრო იოლი ‘’ გზით შეუძლია „საკუთარი უფლებების
დაცვა’’
ან ბ)როდესაც „განცხადების’’ „უშედეგობა’’ ან მისი განმცხადებლის მიერ „განზრახ არამიზნობრივი გამოყენება“ თავიდანვე აშკარაა
ხ
·
განმცხადებლის „უფლებადამცავი ინტერესი’’ არ არსებობს როცა:
განმცხადებლის მიერ შუამდგომლობაში დასმული საკითხი „ჯერ არც კი გამხდარა ადმინისტრაციული ორგანოს განსჯის საგანი’’
მაგ.
„პირი’’ ითხოვს „მისი უფლების დროებით დაცვას’’ „ შენობის მოსალოდნელი პრივატიზაციის შედეგების თავიდან საცილებლად’’
სინამდვილესი
კი „შენობის პრივატიზაციის საკითხი ჯერ კიდევ არ გამხდარა ადმინისტრაციული ორგანოს
მჯელობის საგან’’
ანუ „მოსალოდნელ საფრთხეზე’’ პირის „ვარაუდი’’ არ არის საკმარისი.[„დროებითი განჩინების’’ მისაღებად’]
„საფრთხე’’
უნდა იყოს რეალური[!][ეს დაიმახსოვრე]
ხ
·
ყურადღება: „ადმინისტრაციული ორგანოს’’[და არა პირის] „უფლებადამცავი ინტერესი’’ არ არსებობს,როდესაც იგი თვადც უფლებამოსილია
საკუთარი „გადადაწყვეტილებით’’ მოაწესრიგოს „სადავო სამართლებრივი ურთიერთობა’’ და
თავიდან აიცილოს „მოსალოდნელი საშიშროება’’ ,ის კი ამის ნაცვლად განცხადებით[შუამდგომლობით] მიმართავს
სასამართლოს „დროებითი განჩინების’’ გამოცემის მოთხოვნით
მაგ. „ადმინისტრაციულ ორგანოს’’[მაგ. მერიას]
არ შეუძლია მიმართოს სასამართლოს და მოითხოვოს
„დროებითი განჩინებით’’ აკრძალოს „მოსალოდნელი
გაფიცვები’’,რომლსაც მიზნად ისახავენ მისი
უკმაყოფილო თანამშრომლები,არამედ თვითონ უმდა მოაწესრიგოს „სადავო სამართლებრივი ურთიერთობა’’
ხ
·
„უფლებადამცავი
ინტერესის’’ არსებობის გამომრიცხავი გარემოება შეიძლება იყოს,ასევე განმცხადებლის „დასახული მიზნის
მიუღწევლობა’’
·
ეს ის შემთხვევაა როდესაც ა)„სადავო საკითხთან’’ დაკავშირებით „უკვე მიღებულია და კანონიერ ძალაშია შესული სასამართლოს გადაწყვეტილება’’,ან კიდევ, ბ)როდესაც“არსებული მდგომარეობის
შეცვლა’’ შესაძლებელია „დროებითი განჩინების’’ მიღების მიუხედავად ,ნებისმიერ დროს
ხ
·
„უფლებადამცავი ინტერესისის’’
არსებობის გამომრიცხავი გარემოების წარმოშობის საფუძველი შეიძლება
იყოს თვით განმცხადებლის
ქცევა.
·
როდესაც „განმცხადებელი საკუთარი უმოქმედობით“,როგორიცაა:
a. „უფლების დაცვის სამართლებრივი
საშუალებების’’ გამოყენების „საპროცესო ვადების’’ დაუცველობა
b. ადმინისტრაციული წარმოების პროცესში
„მტკიცებულებების’’ წარმოუდგელობა
c. პროცესში მონაწილებისგან
„თავის არიდება’’
ზიანს აყენებს
საკუთარ „სამართლებრივ მდგომარეობას“
ვ)განცხადების მიღების და განხილვის ვადა
[ „განცხადების’’ დასაშვებობის მე-6 წინაპირობა]
·
„დროებითი განჩინების’’ გამოცემის მოთხოვნით შეტანილი „განცხადების“
მიღების და განხილვის ვადების მიმართ მოქმედებს განსაკუთრებული წესები,კერძოდ,
არ გამოიყენება [!]:
a. „სარჩელის მიღების ‘’ შესახებ
განჩინების 5 დღიანი ვადა[სსსკ-ის 183-ე მუხლი]
b. არც „გამწესრიგებელი სხდომის’’
ინსტიტუტი,რომელიც გათვალისწინებულია სასკ-ის 26 -ე მუხლით
და ემსახურება“სარჩელის დასაშვებობის’’ საკითხის გარკვევას
ხ
·
„დროებითი განჩინების’’ გამოცემის შესახებ “განცხადების’’[შუამდგომლობის] დაკმაყოფილება-არ
დაკმაყოფილების საკითხს „გადაწყვეტს’’
„დავის საგანთან დაკავშირებული ძირითადი სარჩელის’’ [ანუ „სადავო ურთიერთობასთან
დაკავშირებული ძირითადი სარჩელის’’] განმხილველი სასამართლო-„განცხადების შეტანის
დღესვე’’[!]და მოპასუხისთვის შეუტყბინებლად [!]
ამ შემთხვევაში ანალოგიით გამოიყენეება
სსსკ-ის 193-ე მუხლი.
ხ
2. „დროებითი’’ განჩინების გამოცემასთან დაკავშირებით შემოსული „განცხადების’’-„დასაბუთებულობა’’
·
„დროებითი’’ განჩინების გამოცემასთან დაკავშირებით შემოსული „განცხადების’’
„დასაშვებობის’’ შემოწმების შემდეგ სასამართლო „ზეპირი მოსმენის გარეშე’’ ამოწმებს „განცხადების’’[შუამდგომლობის] „დასაბუთბულობას’’
ხ
ა)“არსებული მდგომარეობის შესანარჩუნებლად’’
·
„დავის საგანთან’’ დაკავშირებული „განცხადება’’[სასამართლოს საბოლოო გადაწყვეტილების მიღებამდე „არსებული მდგომარეობის შესანარჩუნებლად’’,“დროებითი განჩინების’’ მიღების მოთხოვნით] ჩაითვლება „დასაბუთებულად’’
[ანუ სასამართლო დააკმაყოფილებს განმცხადებლის „მოთხოვნას“]როდესაც დადგინდება,რომ :“არსებობს რეალური[!] საფრთხე ‘’არსებული
მდგომარეობის შეცვლით’’ „ხელი შეეშალოს განმცხადებლის უფლებების რეალიზაციას ან მატი
რეალიზაცია მნიშვნელოვნად[!] გართულდეს’
·
ე.ი. „დროებითი განჩინება’’ „არსებული
მდგომარეობის შენარჩუნებაზე’’ გამოიცემა სასამართლოს მიერ,მხოლოდ მაშინ როდესაც
საქმე ეხება „განმცხადებლის ‘’
„უკვე არსებული „ფაქტობრივი’’ და სამართლებრივი’’ მდგომარეობის შენარჩუნებას’’
მაგ.
a. ადმინისტრაციული ორგანოსთვის,
“შენობის პრივატიზაციის აკრძალვა’’ ,დროებით [ანუ სასამრთლოს გადაწყვეტილებამდე] ,რაც
„განმცხადებლის ინტერესებშია’’,რადგან ადმინისტრაციული
ორგანოს მიერ სენობის „პრივატიზაციით’’ კარგავს ბინაზე უფლებას ამ შენობაში
b. ადმინისტრაციული ორგანოსთვის ,„კონკურსში გამარჯვებულის სამსახურში დანიშვნის
აკრძალვა’’ ,დროებით[ანუ სასამრთლოს გადაწყვეტილებამდე] [რაც „განმცხადებლის ინტერესებსია’’,რადგან
კარგავს სამუშაო ადგილს ]
c. და სხვა.
ხ
ბ)“სადავო სამართლებრივი ურთიერთობის წინასწარ მოწესრიგების მიზნით’’
·
„განცხადება’’ „დროებითი განჩინების’’ [“სადავო სამართლებრივი ურთიერთობის
წინასწარ მოწესრიგების
მიზნით’’] გამოცემის მოთხოვნით,“დასაბუთებულია’’, [ანუ სასამართლო დააკმაყოფილებს განმცხადებლის
„მოთხოვნას“]როდესაც დადგინდება რომ:“ ეს „წინასწარი მოწესრიგება’’[რაც არის „ინდაქტის გამოცემა’’
ან „ქმედების განხორციელება’’] „აუცილებელია განმცხადებლისტვის „მნიშვნელოვანი
ზიანის’’ ან „არსებული საფრთხის’’ თავიდან
ასაცილებლად;
მაგ.
a. აუქციონზე,კონკურსზე,მისაღებ
გამოცდებზე,ლექციებზე „განმცხადებლის’’ დროებით დაშვება
სასამარტლოს საბოლოო გადაწყვეტილებამდე
b. ფულადი დახმარების,პენსიის ,სტიპენდიის
განმცხადებელზე გაცემები
სასამარტლოს გადაწყვეტილებამდე.
c. და სხვა
ხ
2.1. განჩინება: „დროებითი განჩინების’’ გამოცემის შესახებ’’[!] ან „დროებითი განჩინების’’ გამოცემაზე „უარის თქმის’’ შესახებ[!]
·
„დაინტერესებული
მხარის’’ „განცხადების’’[შუამდგომლობის’’]
ა) „დასაშვებობის’’ და ბ)„დასაბუთებულობის’’
შემოწმების შემდეგ ,სასამართლოს გამოაქვს განჩინება:
„დროებითი განჩინების’’ გამოცემის შესახებ’’[!] ან „დროებითი განჩინების’’ გამოცემაზე „უარის
თქმის’’ შესახებ[!]
·
ეს განჩინება უნდა პასუხობდეს სსსკ-ის 285-ე მუხლის
მოთხოვნებს
·
„დროებითი განჩინების’’ „გამოცემის’’ ან „გასმოცემაზე
უარის’’ თქმის შესახებ გამოტანილ „განჩინებაზე’’
შეიძლება „კერძო საჩივრის’’ შეტანა[!][უკმაყოფილო
„მხარის’’ მიერ]
ხ
3.“დროებითი განჩინებით’’ გამოწვეული ზიანის ანაზრაურება
·
თუ განმცხადებლის მოტხოვნილი და სასამართლოს გამოცემული „დროებითი განჩინება’’ „გაუმართლებელი გამოდგება’’,
იმის გამო ,რომ “დავის საგანთან დაკავშირებული ’’ ძირითადი „სარჩელი’’ „არ დაკმაყოფილდება’’ და ამით დადსტურდება ,რომ:“ მოსარჩელეს[განმცხადებელს]
თავიდანვე არ ჰქონდა „მოთხოვნის’’ სამართლებრივი საფუძველი’’ ,მაშინ მხარე ,რომლის „მოთხოვნითაც’’[შუამდგომლობითაც] გამოიცა „გაუმართლებელი’’ “დროებითი განჩინება’’ , ვალდებულია[!], აუნაზღაუროს მე-2 მხარეს ის ზიანი[ზარალი] ,რომელიც
მას „დროებითი განჩინების’’ გამოცემის
შედეგად მიადგა.
ხ
·
აქედან გამომდინარე,ნათელია“განსხვავება’’ „უფლების დაცვის’’იმ „ დროებით საშუალებებს’’ შორის,რომლებიც განსაზღვრულია
სასკ-ის 29-ე და 31-ე მუხლებით
·
როგორც ხედავ, „დროებითი განჩინების გამოცემის მოთხოვნა’’ გარკვეულ „რისკთან’’ არის დაკავშირებული[პროცესის
წაგების შემთხვევაში ] ,რაც არ ახასიათებს სასკ-ის 29-ე მუხლით განსაზღვრულ „უფლების
დაცვის დროებით საშუალებას’’- 22-ე მუხლის სარჩელის სუსპენსიირი ეფექტის სახით.
Комментарии
Отправить комментарий