„საჯარო ინფორმაციის’’ -ცნება „კოლეგიალურ საჯარო დაწესებულებათა“ სხდომების საჯაროობა
„საჯარო ინფორმაციის’’
-ცნება
·
სზაკ-ის მე-2 მუხლის „მ’’ პუნქტის
თანახმად „საჯარო ინფორმაცია’’
არის :
მ) საჯარო ინფორმაცია[არის] – ოფიციალური დოკუმენტი (მათ შორის, ნახაზი, მაკეტი, გეგმა, სქემა, ფოტოსურათი, ელექტრონული ინფორმაცია, ვიდეო- და აუდიოჩანაწერები), ანუ საჯარო დაწესებულებაში დაცული, აგრეთვე საჯარო დაწესებულების ან მოსამსახურის მიერ სამსახურებრივ საქმიანობასთან დაკავშირებით მიღებული, დამუშავებული, შექმნილი ან გაგზავნილი ინფორმაცია, ასევე საჯარო დაწესებულების მიერ „პროაქტიულად გამოქვეყნებული“ ინფორმაცია;
განმარტება:
ინფორმაციის
„პროაქტიული
გამოქვეყნება“ არის -შესაბამისი კანონქვემდებარე
ნორმატიული აქტით დადგენილი წესით საჯარო
დაწესებულების მიერ საზოგადოებრივი ინტერესის მატარებელი
საჯარო ინფორმაციის ელექტრონულ რესურსებზე
განთავსება.
ხ
·
«ყველას“ აქვს უფლება მოითხოვოს „საჯარო
ინფორმაცია“ მისი ფიზიკური ფორმისა და შენახვის მდგომარეობის მიუხედავად
აირჩიოს „საჯარო ინფორმაციის“ მიღების ფორმა,
[თუ იგი სხვადასხვა სახით არსებობს], აგრეთვე გაეცნოს „საჯარო ინფორმაციას’’ დედანში.
თუ არსებობს დედნის დაზიანების საფრთხე, საჯარო დაწესებულება ვალდებულია უზრუნველყოს ზედამხედველობის
ქვეშ მისი გაცნობის შესაძლებლობა ან წარუდგინოს სათანადო წესით დამოწმებული ასლი[ სზაკ-ის 37-ე მუხლის
1-ლი ნაწ.]
ხ
·
როგორ უნდა მოიქცეს „საჯარო დაწესებულება’’ თუ „დაინტერესებილი
პირი’’ მისგან ითხოვს ინფორმაციას,რომელსაც შეიცავს არა „ერთი’’ კონკრეტული ოფიციალური დოკუმენტი არამედ ის „გაბნეულია დიდი რაოდენობისა და მოცულობის სხვადასხვა დოკუმენტებში“
?
·
ამ კითხვას სხვადასხვნაირად პასუხობენ არა მარტო „საჯარო დაწესებულებებში’’
,არამედ „სასამართლოშიც’’[!]
·
ხშირად „საჯარო დაწესებულების’’ პასუხი არის უარი „გაბნეული ინფორმაციის’’
გაცემაზე[რადგან ეს არის „შესაქმნელი ‘’ ინფორმაცია.ეს არ არის „მზა’’ და „დამუშავებული
‘’ ინფორმაცია ,რომელიც უკვე „დევს’’ და შესაძლებელია მისი ასლის გადაღება და მიწოდება
„დაინტერესებული მხარისთვის’’]
·
მაგრამ ეს არ შეიძლება გახდეს ინფორმაციის
გადაცემაზე უარის თქმის საფუძველი
· „საჯარო დაწესებულება’’ ვალდებულია „დაინტერესებულ პირს’’ გადასცეს ყველა ის დოკუმენტი რომლებშიც“გაბნეულია’’
მისთვის საინტერესო ინფორმაცია[!]
ხხხხ
„საჯარო მონაცემთა
ბაზის’’ წარმოების ვალდებულება
·
საჯარო
ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფის მიზნით
სზაკი-ი ავალდებულებს „საჯარო დაწესებულებას’’,დაადგინოს საჯარო ინფორმაციის
ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფაზე და ინფორმაციის „პროაქტიულ გამოქვეყნებაზე’’ „ პასუხისმგებელი საჯარო მოსამსახურე’’[სზაკ-ის
36-ე მუხლი]
ხ
·
საჯარო
ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფის მიზნით სზაკ-ი მოითხოვს „საჯარო დაწესებულებებისგან’’ „საჯარო მონაცემთა ბაზის ‘’ წარმოებას
·
საჯარო
დაწესებულების „საჯარო მონაცემთა ბაზა’’ მოიცავს ამ
საჯარო დაწესებულების ან მისი მოსამსახურეების მიერ სისტემურად შეგროვებულ,დამუშავებულ
და შენახულ მონაცემებს.
ზ) „საჯარო მონაცემთა ბაზა’’ – საჯარო დაწესებულების ან საჯარო მოსამსახურის მიერ სისტემურად შეგროვებული, დამუშავებული და შენახული მონაცემები
ხ
„საჯარო რეესტრში’’ საჯარო
ინფორმაციის შეტანის ვალდებულება
·
„საჯარო
დაწესებულება“ ვალდებულია შეიტანოს ამ დაწესებულებაში არსებული „საჯარო
ინფორმაცია“ საჯარო რეესტრში.[სზაკ-ის 35-ე მუხლი]
·
ამ მუხლის თანახმად, საჯარო რეესტრში
შეტანილი უნდა იქნეს „საჯარო ინფორმაციაზე“ მითითება[!]
მისი მიღებიდან, შექმნიდან, დამუშავებიდან ან გამოცემიდან
2 დღის ვადაში[ ა)საჯარო ინფორმაციის დასახელების,
ბ)მიღების, შექმნის, დამუშავების, გამოცემის თარიღის, გ) იმ ფიზიკური ან
იურიდიული პირის, საჯარო მოსამსახურის, საჯარო დაწესებულების დასახელების მითითებით,
რომლისგანაც შემოვიდა ან/და რომელსაც გაეგზავნა ეს ინფორმაცია.]
·
„საჯარო რეესტრში ‘’ შეტანილი მონაცემები
ხელმისაწვდომია ნებისმიერი პირისთვის.
· „დაიმტერესებულ პირს ‘’ შეუძლია მოიტხოვოს როგორც „საჯარო რეესტრის’’ გაცნობა,ისე
მისთვის საინტერესო „საჯარო ინფორმაციის’’ მთლიანად ან მისი გარკვეული ნაწილის ასლის
გადაღება.
ხ
საქმისწარომება „ერთიანი ავტომატური საშუალებებით’’
· ადმინისტრაციული ორგანო უფლებამოსილია
საქმისწარმოებისა და ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მიზნით გამოიყენოს „პროგრამული უზრუნველყოფა“ და „მართვის
ერთიანი ავტომატური საშუალებები’’[კომპიიტერული ტექნიკა] [სზაკ-ის 351-ე მუხლი]
·
ნებისმიერი ინფორმაცია ან/და დოკუმენტი
მიიღოს, გამოსცეს ან გასცეს „მართვის ერთიანი
ავტომატური საშუალებების“ გამოყენებით, თუ დაინტერესებული პირის მიერ არჩეული
არ არის ამ თავით განსაზღვრული ინფორმაციის მიღების „სხვა’’
ფორმა.
·
ადმინისტრაციული ორგანო უფლებამოსილია
ელექტრონული ასლის სახით შეინახოს და გასცეს თავის მიერ შექმნილი ან თავისთან დაცული ნებისმიერი დოკუმენტი.
·
ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ გამოცემულ ან გაცემულ დოკუმენტში
მონაცემები შეიძლება შეტანილ იქნეს მექანიკური ან/და
ელექტრონული საშუალებებით.
ხ
რას
ნიშნავს „საჯარო დაწესებულება’’ ?
·
„ინფორმაციის თავისუფლების’’ მოთხოვნა
ვრცელდება „საჯარო დაწესებულებებზე’’
·
„საჯარო დაწესებულების ‘’ ცნება განმარტებულია
სზაკ-ის 27-ე მუხლის „ა’’ პუნქტში:
ა)“ საჯარო დაწესებულება“
– ა)“ადმინისტრაციული
ორგანო’’, [ან]
ბ) სახელმწიფო ან მუნიციპალური ბიუჯეტის სახსრებიდან დაფინანსებული
„კერძო სამართლის
იურიდიული პირი’’ [ასეთი დაფინანსების ფარგლებში];
ხხხხხ
„კოლეგიალურ
საჯარო დაწესებულებათა“
სხდომების საჯაროობა
·
„კოლეგიალური საჯარო დაწესებულების’’ მიერ გადაწყვეტილების მომზადება
და მიღება სპეციალურ სამართლებრივ რეჟიმს ექვემდებარება.
·
„კოლეგიალური საჯარო დაწესებულების’’ მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები
განსაკუთრებული საჯარო ინტერესების სფეროს განეკუთვნება
·
სზაკი-ის 27-ე მუხლის ‘გ’’ პუნქტი იძლევა“კოლეგიალური საჯარო დაწესებულების’’ ცნების განმარტებას:
ბ) კოლეგიური საჯარო დაწესებულება – საჯარო დაწესებულება, რომლის ხელმძღვანელი ან სათათბირო ორგანო ერთზე მეტი პირისაგან შედგება და რომელშიც გადაწყვეტილებებს ერთზე მეტი პირი ერთობლივად იღებს ან ამზადებს;
გ) კოლეგიური საჯარო დაწესებულების წევრი – საჯარო მოსამსახურე, რომელიც ხმის უფლებით მონაწილეობს კოლეგიური საჯარო დაწესებულების მიერ გადაწყვეტილების მიღებაში ან მომზადებაში;
·
“კოლეგიალური საჯარო დაწესებულებებია’’,მაგალითად: ა)ადგილობრივითვითმმართველობის
წარმომადგენლობითი ორგანოები[საკრებულოები]
ბ) ცენტრალური,საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიები
გ)დამოუკიდებელი მარეგულირებელი კომისიები
ხ
·
სზაკ-ის 32-ე მუხლის თანახმად: „თითოეული კოლეგიური საჯარო დაწესებულება ვალდებულია
ღიად და საჯაროდ წარმართოს თავისი
სხდომები,
·
სზაკ-ი ითვალისწინება „კოლეგიალური საჯარო დაწესებულების’’ „ღია’’ სხდომის „დახურვის’’ შესაძლებლობას ,თუკი ეს აუცილებელია სახელმწიფო და კომერციული საიდუმლოების
ან პერსონალური მონაცემებს მიკუთვნებული ინფორმაციის
გამჟღავნების თავიდან ასაცილებლად.
·
თუ სხდომის „დღის წესრიგი’’ შედგება რამდენიმე განსახილველი საკითხისაგან,რომელთაგან
მხოლოდ ნაწილი შეიცავს „საიდუმლო ინფორმაციას’’
,ასეთ შემთხვევებში „იხურება“ სხდომის მხოლოდ „ის ნაწილი’’ ,რომლის დროსაც განიხილება „საიდუმლო
ინფორმაცია’’
ხ
„კოლეგიური
საჯარო დაწესებულების ‘’ სხდომა
·
კოლეგიური საჯარო დაწესებულება
ვალდებულია ერთი კვირით ადრე საჯაროდ გამოაცხადოს მომავალი სხდომის,
მისი ჩატარების ადგილის, დროისა და დღის წესრიგის თაობაზე, ხოლო შესაბამისი გადაწყვეტილების
მიღებისას – აგრეთვე მისი „დახურვის’’
შესახებ.[სზაკ-ის
34-ე მულის 1-ლი ნაწილი]
ხ
·
„გადაუდებელი აუცილებლობა’’
[სზაკ-ის 27-ე მუხლის „კ’’ პუნქტი] სახეზეა
,როცა არსებობს „კანონმდებლობის დარღვევის საშიშროება’’
ან „ვითარება,როდესაც რეალური საფრტხე ექმნება საჯარო დაწესებულებების
ფუნქციონირებას’’
ხ
·
ამგვარი „გადაუდებელი აუცილებლობისას“ კოლეგიური საჯარო დაწესებულება
უფლებამოსილია ჩაატაროს სხდომა 34-ე მუხლის პირველი ნაწილით გათვალისწინებული წესების
დაუცველად. ამ შემთხვევაში საჯარო
დაწესებულება ვალდებულია დაუყოვნებლივ გამოაცხადოს[!]
სხდომის ჩატარების ადგილის, დროისა და დღის წესრიგის თაობაზე, ხოლო შესაბამისი გადაწყვეტილების
მიღებისას – აგრეთვე მისი დახურვის შესახებ.
·
„გადაუდებელი აუცილებლობის’’ დროს
სზაკ-ი ადგენს „საჯარო
დაწესებულების’’ ვალდებულებას სხდომის გამარტვიდან 3 ღის ვადაში განმარტოს [!] „სხდომაზე მიღებული
„გადაწყვეტილების’’ გასაჩივრების წესი’’
ხ
·
სზაკ-ის 34-ე მუხლის მე-4 ნაწილის თანახმად, „გადაუდებელი აუცილებლობისას’’
„ჩატარებული სხდომის’’ ანდა ამ სხდომის „დახურვის’’ კანონიერებაზე
დავის შემთხვევაში სარჩელი სასამართლოს უნდა წარედგინოს“კოლეგიალური საჯარო დაწესებულების’’ სხდომის
ჩატარებიდან ერთი
თვის ვადაში.
·
თუ სასამართლო დაადგენს სხდომის
კანონით დადგენილი წესის დარღვევით ჩატარების ფაქტს,ეს
გამოიწვევს ამ სხდომაზე მიღებული „გადაწყვეტილების“
ბათილად გამოცხადებას[!]
Комментарии
Отправить комментарий