ადმინისტრაციული საჩივარი

 

ადმინისტრაციული წარმოების "სახე' და "სამარტლებრივი საფუძველი"

 

·        „ადმინისტრაციული საჩივარი’’ არის „უფლების დაცვის“ საშუალება[ადმინისტრაციულ სამართალში]

·        ადმინისტრაციულ სამარტალში არსებობს უფლების დაცვის მე-2 სშუალებაც-„ადმინისტრაციული სარჩელი’’

·        ოროვე ეს საშუალება ემსახურება „მმართველობიტი ღონისძიების’’ კანონიერების შემოწმებას[!]

·        „მმართველობიტი ღონისძიების’’ კანონიერების შემოწმება შეიძლება განხორციელდეს მხოლოდ „მმართველობიტი ღონისძიების ადრესატის’’ ან მე-3 პირის[დაინტერესებული მხარის] ინიციატივით.[საჩივრის ან სრჩელის შეტანით]

·        „ადმინისტრაციული საჩივარი’’ არის „ადმინისტარციულ ორგანოში’’[!] წარდგენილი წერილობითი მოტხოვნა.

·        ხოლო „ადმინისტრაციული სარჩელი’’ შეიტანება სასამართლოში[!]

ადმინისტრაციული საჩივრის ფუნქცებია:

 

1)     „უფლების დაცვა’’[ადმ.საჩივარი. „უფლების დაცვის’’ ერთ-ერთი საშუალებაა]

2)     ადმინისტრაციული ორგანოების მიერ თვითკონტროლის განხორციელების საშუალებაა

3)     ხელს უწყობს სასამარტლოების განტვირთვას[რადგან ადმ.საჩივრებს განიხილავენ ადმ.ორგანოები და არა სასამართლოები]

·        სამართლებრივ სახელმწიფოში „დაინტერესებულ მხარეს’’[ადრესატს ან მე-3 პირს] შესაძლებლობა აქვს მოიტხოვოს „ადმინისტრაციული წარმოების ‘’ შედეგად მიღებული გადაწყვეტილების გადამოწმება[გადასინჯვა] კერძოდ,

სზაკ-ის 177-ე  მუხლის თანახმად“ადმ.საჩივრის’’,როგორც „უფლების დაცვის’’ საშუალების მნიშვნელობა იმაში ვლინდება,რომ დაინტერესებულ მხარეს [ადრესატს ან მე-3 პის] უფლება აქვს გაასაჩივროს ადმ.ორგანოს მიერ გამოცემული ადმინისტრაციულ-სამარტლებრივი აქტის ა)მიზანშეწონილობა და ბ)კანონიერება.

 

·        ადმინისტრაციული საჩივრის’’ წარდგენა ადმინისტრაციულ ორგანოში ასევე  შესაძლებელია:

a.      ადმინისტრაციულ-სამარტლებრივი აქტის გამოცემის  მოთხოვნით[!]

b.      ადმინისტრაციული რეალაქტის განხორციელების მოთხოვნით

c.      ადმინისტრაციული რეალაქტისგანხორციელებისგან თავის შეკავების მოთხოვნიტ.

ყურადღება:

·        „ადმინისტრაციული საჩივარი’’ არის „ადმინისტრაციული სარჩელის’’ დასაშვებობის წინაპირობა[!]

·        ეს იმას ნიშნავს,რომ სასკ-ის[საქაქრთველოს ადმინისტრაციული საპროცესო კოდექსი] მე-2 მუხლის მე-35 ნაწილის ნახმად,სასამარტლო არ მიიღებს „ადმინისტრაციულ  სარჩელს’’,ტუ მოსარცელემ მოსამართლემ სზაკ-ით დადგენილი წესით არ გამოიყენა „ადმინისტრაციული საჩივრის’’ ადმინისტრაციულ ორგანოში ერთჯერადად წარდგენის შესაძლებლობა.[აღნიშნული ემსახურეა „ადმინისტრაციული ორგანოს’’ მხრიდან თვითკონტოლის განხორციელებას და სასამართლოს განტვირტვას]

·        ადმინისტრაციული საჩივრის’’ -ცნება განმარტებულია სზაკ-ის მე-2 მუხლის „ი’’ ქვეპუნქტში.

 მუხლი 2. ტერმინთა განმარტება

ი) ადმინისტრაციული საჩივარიდაინტერესებული მხარის მიერ უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში ამ კოდექსით დადგენილი წესით წარდგენილი წერილობითი მოთხოვნა დარღვეული უფლების აღდგენის მიზნით იმავე ან ქვემდგომი ორგანოს მიერ გამოცემული ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის ბათილად გამოცხადების, შეცვლის ან ახალი ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემის ან ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ ისეთი მოქმედების განხორციელების ან ისეთი მოქმედების განხორციელებისაგან თავის შეკავების შესახებ, რომელიც არ გულისხმობს ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემას;[ცნება-საზეპიროდ]

·        ეს ლეგალური დეფინიცია იძლევა „ადმინისტრაციული საჩივრის’’ ინსტიტუტის იმ მნიშვნელოვან ელემენტებს,რომლებიც მოწესრიგებულია სზაკ-ის მე-13 თავში[„ამინისტრაციული წარმოება ადმინისტრაციულ საჩივართან დაკავშირებით ‘’ იხ. მუხ. 177-ე- 204-ე]

·        საზაკის მე-2 მუხლის „ი’’ ქვეპუნტში მოცემული  „ადმინისტრაციული საჩივრის ცნება’’ მოიცავს მის ძირითად ელემენტებს[მახასიატებლებს]

 

a.    ადმინისტრაციული საჩივრის წარდგენაზე „უფლებამოსილი სუბიექტი“ არის -„დაინტერესებული მხარე’’

b.    ადმინისტრაციული საჩივრის „ფორმა“ უნდა იყოს - „წერლობითი მოთხოვნა ’’

c.    ადმინისტრაციული საჩივრის „დავის საგანი’’შეიძლევა იყოს  – „ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი’’  ან „ადმინისტრაციული რეალაქტი’’

d.    საჩივრის განხილვაზე უფლებამოსილი პირი-„უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანო’’

           

·        „ადმინისტრაციულ საჩივართან“ დაკავშირებული  „ადმინისტრაციული წარმოებისას’’ გამოიყენება მარტივი ადმინისტრაციული წარმოების დებულებანი [სზაკის მე-6 თავის მუხლები]

·        ასევე უნდა გავითვლაისწინოთ სზაკის მე-13 თავით[„ამინისტრაციული წარმოება ადმინისტრაციულ საჩივართან დაკავშირებით ‘’ იხ. მუხ. 177-ე- 204-ე ]დადგენილი წესები:

მაგ. „ზეპირი მოსმენა’’-რაც აქცევს მას ადმინისტრაციული წარმოების სპეციფიკურ სახედ- კერძოდ „წარმოებად ადმინისტრაციული საჩივრის განხილვის მიზნით’’

·        „კოლეგიური ადმინისტრაციული ორგანოს“ მიერ ადმინისტრაციული საჩივრის განხილვის და გადაწყვეტის დროს კი გამოიყენება სზაკ-ის მე-7 თავით დადგენილი წესები

·        ადმინისტრაციული წარმოება დაიწყება მხოლოდ ადმინისტრაციული საჩივრის წარდგენის შემტხვევაში ,ანუ ადმინისტრაციული წარმოების დაწყების საფუძველია დაინტერესებული მხარის ინიციატივა.

·        მის მიე წერილობითი ფორმით წარდგენილი განცხადება[საჩივარი].

·        ყურადღღება:

 

ხოლო თუკი ადმინისტრაციული ორგანო საკუთარი ინიციატივით ახდენს მიღებული გადაწყვეტილების კანონიერების გადამოწმებას ,ეს ხორციელდება არა სზაკ-ის მე-13 თავის საფუძველზე ,არამედ სზაკ-ის მე-60 ,61-ე და 62-ე მუხლების საფუძველზე.

·        რადგან ადმინისტრაციული წარმოების დაწყების საფუძველია „ადმინისტრაციული საჩივარი’’,კანონმდებელი განსაზღვრავს მის რეკვიზიტებს.

·        სზაკ-ის 181-ე მუხლის ტანახმად,ადმინისტრაციუკ საჩივარში უნდა აღინიშნოს:

 

  მუხლი 181. ადმინისტრაციული საჩივრის შინაარსი

1. ადმინისტრაციულ საჩივარში აღნიშნული უნდა იყოს:

) ადმინისტრაციული ორგანოს დასახელება, რომელშიც შეიტანება ადმინისტრაციული საჩივარი;

) ადმინისტრაციული საჩივრის წარმდგენი პირის ვინაობა და მისამართი;

) იმ ადმინისტრაციული ორგანოს დასახელება, რომლის ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი ან მოქმედება საჩივრდება;

) გასაჩივრებული ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის დასახელება;

) მოთხოვნა;

) გარემოებანი, რომელთაც ეფუძნება მოთხოვნა;

) ადმინისტრაციულ საჩივარზე დართული საბუთების ნუსხა, თუ საჩივარს რაიმე დოკუმენტი დაერთვის.

11. ადმინისტრაციულ საჩივარში შესაძლებელია აღინიშნოს გასაჩივრებული ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის იმ კანონთან შეუსაბამობის შესახებ, რომელსაც ემყარება ადმინისტრაციული საჩივრის მოთხოვნა. ადმინისტრაციულ საჩივარში შეიძლება მიეთითოს აგრეთვეადამიანის უფლებათა და ძირითად თავისუფლებათა დაცვისევროპის კონვენციისა და მისი დამატებითი ოქმების ნორმები და მსგავს სამართლებრივ საკითხზე ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს პრეცედენტები, რომლებთან შეუსაბამობასაც შეიძლება ემყარებოდეს ადმინისტრაციული საჩივრის მოთხოვნა.

2. თუ ადმინისტრაციული საჩივრის წარმდგენ პირს გადაეცა ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი, ადმინისტრაციულ საჩივარს დაერთვება მისი ასლი.

 

 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

პოეტის და პოეზიის დანიშნულება ილია ჭავჭავაძის და აკაკი წერეთლის შემოქმედებაში

"კაცია ადამიანი ?!"-ილიას რეალისტური ნაწარმოები