საჯარო ადმინისტრაციული წარმოება

 

შესავალი[ანუ ზოგადად]

·        ინდივიდუალური ადმინისტრაციული სამართლებრივი აქტი „საჯარო ადმინისტრაციული’’ წარმოებისთვის სზაკ-ით დადგენილი წესის შესაბამისად გამოიცემა,მხოლოდ იმ შემტხვევაში,თუ ეს პირდაპირ არის გათვალისწინებული კანონით.

·        შეგვიძლია გამოვყოთ 3 შემტხვევა,როდესაც კანონი ითვალისწინებს „ადმინისტრაციული წარმოების“ ამ სახის[„საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’] გამოყენების შესაძლებლობას:

 

1)     როცა თვით სზაკ-ი განსაზღვრავს „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ განხორციელების ვალდებულებას [ეს ის შემტხვევებია,როდესაც გადაწყვეტილება მიიღება სახელმწიფო ან მუნიციპალური საკუთრების განკარგვასთან,ლიცენზირებასტან,გარემოს დაცვითი ნებართვების გაცემასტან,სტანდარტიზაციასთან ,ან სატელეკომუნიკაციო სიხშირის განაწილებასთან დაკავშირებით]

2)     როცა ადმინისტრაციული  ორგანოს  ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი  ეხება პირთა ფართო წრის ინტერესებს [ასეთ შემტხვევებში ადმინისტრაციული ორგანოს გადაწყვეტილებით ინდაქტი შეიძლება გამოიცეს “ საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ განხორციელების გზით ]

3)     როცა  ცალკეულ კანონებში გაკეთებულია  „დათქმა’’გადაწყვეტილების’’ „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ განხორციელების შედეგად  მიღების თაობაზე’’

 

 

„საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების ‘’ თავისებურებები

·        „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოებას’’ ახასიათებს რიგი თავისებურებები,რომლებიც განასხვავებს მას „მარტივი ადმინისტრაციული წარმოებისაგან’’

·        „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ დაწყებამდე ადმინისტრაციული ორგანო ვალდებულია,გამოაქვეყნოს ცნობა“საჯარო გაცნობისთვის’’ დოკუმენტების წარდგენის შესახებ’

 

ცნობაში უნდა მიეთითოს:

 

a.      ადმინისტრაციული ორგანო სადაც მიმდინარეობს „ადმინისტრაციული წარმოება’’ და მისი მისამართი

b.      „განცხადების’’ ან~და ადმინისტრაციული წარმოების დაწყების თაობაზე ადმინისტრაციული ორგანოს გადაწყვეტილების მოკლე შინაარსი

c.      ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემის ვადა

d.     საკუთარი მოსაზრებების წარდგენის ვადა

·        „საჯარო წარმოების შესახებ’’ ინფორმაციის გავრცელება „დაინტერესებულ მხარეებს’’ შესაძლებლობას აძლევს გაეცნონ „საჯარო გაცნობისთვის’’ წარდგენილ მასალებს,ესენია:

 

1)     „განცხადება’’ და მასზე დართული დოკუმენტები

2)     ადმინისტრაციული ორგანოს გადაწყვეტილება „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ დაწყების ტაობაზე

3)     დასკვნა ან მოსაზრება,რომელიც ამ „განცხადებასთან’’ დაკავშირებიტ იქნა წარდგენილი ადმინისტრაციულ ორგანოში

4)     იმ დოკუმენტების ნუსხა,რომელიც არ არის „საჯარო გაცნობისთვის’’ წარდგენილი.

 

 

·        ყველას აქვს უფლება, დაუბრკოლებლად გაეცნოს „საჯარო გაცნობისტვის’’ წარდგენილ დოკუმენტებს და მოითხოვოს მათი ასლები იმ ადმინისტრაციულ ორგანოში,სადაც მიმდინარეობს საჯარო ადმინისტრაციული წარმოება.

·        კანონით გატვალისწინებულ შემტხვევებში ან ადმინისტრაციული ორგანოს დასაბუთებული გადაწყვეტილებით „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ დოკუმენტების „საჯაროდ გაცნობისთვის’’ წარდგენა შეიძლება მოხდეს „სხვა ადმინისტრაციულ ორგანოში’’,ამ უკანასკნელის თანხმობით.

·        ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემის შესახებ განცხადების ან ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის „პროექტის’’ „საჯარო გაცნობისათვის’’ წარდგენის დღიდან 20 დღის განმავლობაში ყველას აქვს უფლება,წარადგინოს თავისი „წეილობითი მოსაზრება’’.“მოსაზრების’’ წარმდგენი პირი უფლებამოსილია, არ მიუთითოს თავისი ვინაობა[!]

·        ადმინისტრაციული ორგანო „კერძო პირების’’ წარდგენილ მოსაზრებებს რეგისტრაციიდან ერთი დღის განმავლობაში უგზავნის „სხვა შესაბამის ადმინისტრაციულ ორგანოს’’ და“საზოგადოებრივ ექსპერტს’’

·        თუ კანონით ან მის საფუძველზე გამოცემული კანონქვემდებარე აქტიტ „სხვა ვადა’’ არ არის დაწესებული,ადმინისტრაციული ორგანო ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამარტლებრივი აქტის „პროექტს’’ ამზადებს „განცხადების რეგისტრაციიდან’’ ერთი თვის განმავლობაში[!]

·        „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოებისთვის’’ მახასიატებელ მორიგ თავისებურებას წარმოადგენს სზაკ-ით დადგენილი „ზეპირი მოსმენის გამარტვის ვალდებულება’’

„ზეპირი მოსმენა’’ ტარდება „ფორმალური ადმინისტრაციული წარმოების ფარგლებში’’, „ზეპირი მოსმენისათვის“ კოდექსით დადგენილი წესების დაცვით.

 

 

„გადაწყვეტილების მიღება’’

 

·        ადმინისტრაციული ორგანო ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტს გამოსცემს „ზეპირი მოსმენის’’ გამართვიდან 10 დღის ვადაში.

·        „ფორმალური ადმინისტრაციული წარმოებისგან’’ განსხვავებით,“საჯარო წარმოების შემთხვევაში;; ივარაუდება,რომ „საჯარო წარმოების ‘’ მიმართ განსაკუთრებული ინტერესის გათვალისწინებით მეტი „მოსაზრებები’’ და „მტკიცებულებები’’ იქნება წარმოდგენილი,რომელთა შესწავლა და გადაწყვეტილების ისე მიღება ითხოვს „მეტ დროს’’

·        „საზაკ-ის იმპერატიული მოტხოვნაა,რომ „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ საფუძველზე გამოცემული ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი გამოქვეყნდეს საჯაროდ[!]

·        „კოლეგიალურ ადმინისტრაციულ ორგანოში’’ „საჯარო ადმინისტრაციული წარმოების’’ თავისებურება მდგომარეობს იმაში,რომ „ნორმატიული ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი’’ გამოიცემა მხოლოდ“საჯარო-ადმიმისტრაციული წარმოების’’ საფუძველზე,მაშინ როდესაც „მონოკრატიულ ადმინისტრაციულ ორგანოს’’ აქვს არჩევანის თავისუფლება.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

პოეტის და პოეზიის დანიშნულება ილია ჭავჭავაძის და აკაკი წერეთლის შემოქმედებაში

"კაცია ადამიანი ?!"-ილიას რეალისტური ნაწარმოები